شناسهٔ خبر: 22282940 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

هنوز حکمی به ما ابلاغ نشده است

یکی از وکلای متهم ردیف سوم پرونده نفتی : هنوز حکم صادره برای موکلم به ما ابلاغ نشده است.

صاحب‌خبر -
 
محمدرضا مهرشاد در گفتگوی تلفنی با خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما افزود: با وجود اینکه رای صادره برای موکلم مبنی بر «رهایی از اعدام» در رسانه ها اعلام شده هنوز هیچ حکمی به ما ابلاغ نشده است.
وی گفت:‌همانطور که دیوان عالی کشور رای صادره در شعبه 15 دادگاه انقلاب یعنی اعدام دو شریک زنجانی را نقض کرد در 15 جلسه شعبه 28 دادگاه انقلاب هم این دو نفر مفسد فی الارض شناخته نشدند.
وکیل متهم ردیف سوم پرونده نفتی درباره مبلغ بدهی موکلش افزود:‌ بر اساس آنچه در کیفرخواست آمده آنچه موکلم از سالهای 88 تا 91 از بابک زنجانی برای مراودات تجاری دریافت کرده 14 میلیارد تومان است.
وی تاکید کرد:‌ اسناد و مدارک موجود نشان می دهد که مبالغ دریافتی مربوط به زمان فعالیت های نفتی بابک زنجانی یعنی سال 91 نیست.
مهرشاد گفت: باید منتظر ابلاغ رای باشیم تا جزئیات رای مشخص شود.
دادگاه های رسیدگی به پرونده نفتی سال 94 در 25 جلسه علنی و 1 جلسه غیر علنی با حضور بابک زنجانی متهم ردیف اول، مهدی شمس و حمید فلاح هروی متهمان ردیف دوم و سوم پرونده به ریاست قاضی صلواتی و در شعبه 15 دادگاه انقلاب برگزار شد.
بابک زنجانی با حکم دادگاه انقلاب ، مفسد فی الارض شناخته و به اعدام، رد مال و پرداخت جزای نقدی معادل یک چهارم مبلغ رد مال محکوم شد که با ارسال لایحه اعتراضی، پرونده این متهم برای فرجام خواهی به دیوان عالی کشور ارسال شد.
بابک زنجانی از حدود 8 هزار میلیارد تومان بدهی خود به وزارت نفت، دو هزارمیلیارد تومان را از محل واگذاری اموال و شرکت‌هایش، تسویه کرده؛ البته وزارت نفت مدعی است بدهی زنجانی با احتساب ضرر و زیان به حدود 12هزار میلیارد تومان می‌رسد.
اوایل آذر 95 حکم اعدام بابک زنجانی در دیوان عالی کشور تایید شد و البته این حکم برای مهدی شمس و حمید فلاح هروی دو متهم دیگر این پرونده نقض و به شعبه هم عرض ارجاع شد.
رسیدگی به پرونده مهدی شمس و حمید فلاح هروی متهمان ردیف دوم و سوم پرونده نفتی که از 17 تیر امسال به ریاست قاضی مقیسه و در شعبه 28 دادگاه انقلاب در 15 جلسه علنی دنبال شد 24 مهر به پایان رسید.
بر اساس اعلام شعبه 28 دادگاه انقلاب شرکای بابک زنجانی مفسد فی الارض شناخته نشدند و حکم اعدام برای آنها منتفی شده است.

نظر شما