شناسهٔ خبر: 22265755 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

ورود افزون بر2400 زائر حسینی پاکستانی سه شنبه شب به سیستان وبلوچستان

زاهدان - ایرنا - مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت: افزون بر 2 هزار و 400 زائر حسینی پاکستانی سه شنبه شب با 50 دستگاه اتوبوس از طریق مرز میرجاه وارد این استان شدند.

صاحب‌خبر -

حسن کاربخش روز چهارشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا اظهار داشت: شب گذشته شاهد ورود حجم زیادی از زائران حسینی از کشور پاکستان بودیم که این روند همچنان ادامه دارد.
وی افزود: با توجه به پیش بینی انجام شده چون زائرسرای امام رضا(ع) گنجایش پذیرایی از این تعداد زوار را نداشت 650 نفر از آنان شب را در یکی از خوابگاه های اداره کل زندان های استان بسر بردند.
مسئول کمیته آمار و ارزیابی ستاد مردمی اربعین سیستان و بلوچستان گفت: از صبح امروز تاکنون 33 دستگاه اتوبوس زائران پاکستانی، زاهدان را به مقصد شلمچه و شهر مقدس قم ترک کردند.
وی خاطرنشان کرد: از اول آبان تاکنون بیش از 10 هزار زائر پاکستانی از طریق مرز میرجاوه وارد سیستان و بلوچستان شدند.
به گزارش ایرنا سیستان و بلوچستان تنها راه ارتباطی پاکستان به حوزه آسیای میانه، اروپا و نیز کشور عراق و قلب آن یعنی کربلا است که مرز این استان پس از پیروزی انقلاب اسلامی به روی زوار پاکستانی برای رسیدن به این قلب زمین باز شده است.
زوار پاکستانی در راه رسیدن به سر مقصد معشوق پا بر خاک سیستان و بلوچستان گذاشته و گاه شبی را در این استان سپری می کنند.
فرهنگ غنی و عشق و علاقه مردم ایران زمین به ویژه مردم دیار نخل و آفتاب به سرور و سالار شهیدان سبب شده تا از این کاروان ها همچون برادر و میهمانی عزیز پذیرایی کنند تا احساس غربت نداشته باشند.
میرجاوه در 75 کیلومتری شرق زاهدان مرکز استان سیستان و بلوچستان و در همسایگی پاکستان واقع شده است.
ایران اسلامی از طریق استان سیستان و بلوچستان افزون بر 900 کیلومتر مرز زمینی با کشور پاکستان و 300 کیلومتر با کشور افغانستان دارد.
7316**3042 خبرنگار: عصمت جهانی **انتشاردهنده: محدثه حیدری گرجی

انتهای پیام /*

نظر شما