شناسهٔ خبر: 22226466 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

مشارکت 23 نهاد و دستگاه اجرایی در امر سوادآموزی

خبرگزاری صداوسیما

جمعیت بیسواد سنین 10 تا40 شناسایی و برای باسوادی به معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش کهگیلویه و بویراحمد معرفی می شوند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز کهگیلویه و بویراحمد، مدیرکل آموزش وپرورش استان در نشستمشارکت 23 نهاد و دستگاه اجرایی در امر سوادآموزی کارگروه بهبود کیفیت سوادآموزی استان گفت: این دستگاه براساس تفاهم نامه بی سوادان جمعیت هدف10تا49سال زیر پوشش خود را شناسایی و برای باسوادی به معاونت سوادآموزی آموزش و پرورش استان معرفی می کنند.
هادی زارع پور افزود: همزمان با نام نویسی از سوادآموزان ادارات، نهادها و دستگاه های اجرایی آمار بی سوادان خود را به آموزش و پرورش ارائه کنند.
وی گفت: نظارت مستمر بر اساس طرح نظارت جامع، اجرایی کردن مصوبات شورای پشتیبانی و کارگروه بهبود کیفیت براساس رویکرد عملی نمودن فعالیت ها در محدوده زمانی و ارائه گزارش به اعضا انجام می شود.
معاون سوادآموزی آموزش و پرورش استان هم گفت: تقویت نظارت، اجرای برنامه عملیاتی و بازدید دوره ای، توانمندسازی کارکنان و کیفی بخشی فعالیت ها به ویژه تعهدات مجریان غیردولتی سوادآموزی از اولویت های بهبود کیفیت در سوادآموزی است.
سیدحمدالله خواهش نیک گفت: نام نویسی از داوطلبان دوره های سوادآموزی، انتقال و تحکیم سواد با حجم ابلاغی 4هزار و600نفر در استان برای سال تحصیلی جاری در حال انجام است.
وی گفت: آموزش دهندگان سوادآموزی در سال جاری باید علاوه بر سابقه فعالیت در سوادآموزی و عضویت در سامانه سواد آموزی دارای مدرک فوق دیپلم به بالا بوده و در آزمون توانمندسازی که از سوی جهاد دانشگاهی برگزار شد شرکت کرده باشند.
در این نشست ارزیابی از فعالیت مسئولان سوادآموزی شهرستان ها و مناطق، نشست توجیهی برای مؤسسات طرف قرارداد، فراخوان برای بی سوادان زیر پوشش 23دستگاه و استمرار بازدیدهای دوره ای به تصویب رسید.

نظر شما