شناسهٔ خبر: 22215776 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: تقریب | لینک خبر

​عضو ارشد حزب الله:

ایران توان دفاعی و موشکی خود را به مذاکره نخواهد گذاشت

نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله لبنان با بیان ناکامی‌های آمریکا و هم پیمانانش در منطقه گفت: ایران هیچ‌گاه توان دفاعی خود را به مذاکره نخواهد گذاشت.

صاحب‌خبر -
به گزارش خبرگزاری تقریب(تنا)، حجت الاسلام شیخ علی دعموش، نایب رئیس شورای اجرایی حزب الله، در مراسم جشن فارغ التحصیلی دانشجویان شهر صور لبنان خاطر نشان کرد: پس از پیروزی‌های محور مقاومت در عراق و سوریه و لبنان و شکست طرح‌های آمریکایی ـ تکفیری، منطقه خاورمیانه وارد مرحله جدیدی شده است.
 
وی افزود: آمریکا، اسرائیل و عربستان سعودی برای پایان دادن به درگیری‌های عربی ـ اسرائیلی و برقراری روابط با اسرائیل از یک سو و سوق دادن عرب‌ها به سوی رویارویی با ایران و محور مقاومت از سوی دیگر بسیار تلاش کردند اما با شکست مواجه شدند.
 
عضو شورای اجرایی حزب الله لبنان تصریح کرد: هدف از عادی سازی روابط با اسرائیل و معرفی ایران و محور مقاومت به عنوان دشمن جدید کشورهای عربی از سوی مثلث شوم اسرائیل، آمریکا و عربستان آن است که از نفوذ این دو رکن در منطقه جلوگیری به عمل آمده و با اعمال فشار آنها را مجبور به عقب نشینی از مواضع‌شان کنند.
 
شیخ دعموش اظهار داشت: نقاط قوتی که جمهوری اسلامی ایران و محور مقاومت در منطقه دارد سبب شده تا این دو رکن بتوانند طرح‌ خاورمیانه جدید که از سوی آمریکا و هم پیمانانش مطرح می‌شود را به شکست بکشانند.
 
وی با بیان اینکه ایران هیچ‌گاه توان دفاعی خود را به مذاکره نخواهد گذاشت تاکید کرد که حزب الله و محور مقاومت امروز به توانایی دست یافته که می‌توانند چالش‌های منطقه را به راحتی مدیریت کنند.

نظر شما