شناسهٔ خبر: 22212984 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

گروه های آموزشی می تواند حافظه محوري در مدارس را به سازمان های یادگیرنده تبدیل نماید

مدیرکل آموزش و پرورش استان گلستان گفت: گروه های آموزشی می تواند با بکارگیری روش ها و شیوه های تدریس فعال ، خلاق و تفکر محور به جای تدریس حافظه محور مدارس را به سازمان های یادگیرنده تبدیل نماید.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان گلستان ، محمد رضا وطنی در همایش تجلیل از فعالان حوزه تکنولوژی و گروه های آموزشی استان ضمن تاکید براین نکته که مهمترین دوره تحصیلی در تمام نظام‌های آموزش و پرورش جهان دوره ابتدایی است ، گفت : از آنجایی که شکل‌گیری شخصیت و رشد همه جانبه فرد در این دوره است، دوره اول ابتدایی دوره رشد مفاهیم و معانی همه جانبه دانش آموزان پایه اول تا سوم است که باید در همه ابعاد و برنامه‌ها مورد توجه ویژه باشد.

مدیرکل آموزش وپرورش گلستان افزود: گروه های آموزشی می تواند با بکارگیری روش ها و شیوه های تدریس فعال ، خلاق و تفکر محور به جای تدریس حافظه محور، مدارس را به سازمان های یادگیرنده تبدیل نماید که این امر می تواند فرصت های هم اندیشی را در خصوص امور مختلف و برنامه های درسی برای معلم فراهم آورد.

وی ضمن اشاره به جایگاه و نقش گروه های آموزشی به عنوان یکی از محوری ترین حوزه های تإثیر گذار در ارتقای کیفیت آموزشی، افزود: گروه های آموزشی به عنوان خاستگاه سازمانی یاری دهنده ، هدایت گر و رشد دهنده معلمان می باشد که می بایست بطور مستمر و مداوم صلاحیت های حرفه ای معلمان را به منظور همگامی و همراهی با تحولات آموزشی و پرورشی دنبال کند .

در ادامه سیده هما عقیلی معاون آموزش ابتدایی استان بیان کرد: با توجه به اینکه گروه های آموزشی در تدوین و استقرار و اشاعه برنامه درسی، نقش محوری را ایفا می کنند، همکاری در خصوص اجرای دقیق ارزشیابی تحصیلی-تربیتی کیفی- توصیفی ، از سیاست های لازم برای رسیدن به اهداف دوره ابتدایی است.

عقیلی گفت: معلمان این دوره باید اهتمام لازم را برای یادگیری مادام العمر دانش آموزان بکار گیرند و با نگرشی عالمانه دانش خود را به روز نمایند.

وی خاطر نشان کرد: سرگروه‌های آموزشی راهبران آموزش هستند و باید با تمرکز بر اهداف سند تحول بنیادین و راهبردهای آموزشی وزارت آموزش و پرورش، با خلاقیت و برنامه‌های نوین در مسیر تقویت آموزگاران جهت ارتقاء شاخص‌های آموزشی و تربیتی بکوشند.

در پایان کارگاه های 7 گانه با موضوعات ذیل برگزار گردید:

 تبیین برنامه عملیاتی سرگروه های آموزشی، تاکید بر اجرای نظارت بالینی هدفمند ، برگزاری کارگاه های آموزشی جهت توانمند سازی معلمان ، تاکید بر اجرای بهینه جشنواره های درس پژوهی و جابربن حیان و یکسان سازی اجرای برنامه ها در سطح استان ، اختلالات یادگیری جهت آشنایی روش های شناسایی و نحوه ارجاع و همچنین برطرف کردن مشکلات یادگیری دانش آموزان.

نظر شما