شناسهٔ خبر: 22195394 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

مانور پدافند غیرعامل در مدارس استان لرستان اجرا ء شد

مدیرکل آموزش‌وپرورش لرستان درمراسم نمادین هفته پدافند غیر عامل از اجرای این مانوردر کلیه مدارس همزمان با سراسر کشور خبر داد و گفت: آمادگی در دانش آموزان برای مقابله با خطرات احتمالی در مواقع بحرانی از اهداف عمده این مانور سراسری است

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان لرستان؛ خدا نظر دریکوند در جمع دانش آموزان دبیرستان بهار ناحیه دو خرم آباد  آسیب پذیری مردم را در حوادث و بلایا یک آسیب جدی برشمردو افزود:باید این فرهنگ در جامعه نهادینه شود که مردم در مواقع بحرانی کمک کنند تا امدادگران و مسئولین ذیربط بتوانند اقدامات  کمک رسانی و امداد را انجام دهند.

وی تصریح کرد : در بسیاری از حوادث تجمع بیش از حد مردم کار امداد رسانی  را با مشکل مواجه می کند و عملا ً خود زمینه ساز مشکلات بیشتری می شود .

دریکوند فضاهای مجازی را آسیب دیگری برشمرد که جوانان و نوجوانان را تهدید می کند و ادامه داد: مدیریت اصولی بر این فضاها می تواند مانع از آسیب های احتمالی شود . 

وی تاکید کرد: برخی  از بازی های اینترنتی و فضاهای مجازی ممکن است با هویت و فرهنگ  ایرانی اسلامی ما مغایر باشد و باید این آگاهی به دانش آموزان داده شود تا بتوانند از آسیب های آن در امان بمانند .

دریکوند تاکید کرد: هیچ فرهنگی در جامعه نهادینه نمی شود ؛مگر اینکه از مدرسه و با دانش آموزان شروع شود . وی به بی‌تحرکی و چاقی  دانش آموزان هم اشاره کردو افزود : ورزش نکردن ، استفاده از تنقلات و غذاهای غیر سالم تهدید ی جدی برای دانش آموزان است و باید در این رابطه بیشتر فرهنگ سازی شود

وی افزود: عدم استحکام مدارس و تخریبی و غیر مقاوم بودن قریب به 30درصد از مدارس معضل دیگری است که می تواند آسیب را در مواقع بحران دوچندان کند و باید در این زمینه هم مسئولین و متولیان کمک کنند تا آموزش و پرورش بتواند به نوسازی و مقاوم سازی مدارس بپردازد .

دریکوند در پایان سخنان خود بر این نکته تاکید کرد که انجام مانور پدافند غیر عامل در مدارس می تواند حساسیت ها را بالا برده و توجه و آگاهی را در این خصوص افزایش دهد .

گفتنی است که در این مانور که معاون سیاسی؛امنیتی و اجتماعی و مدیر کل پدافند غیر عامل استانداری، رئیس و کارکنان حراست ،آموزش و پرورش لرستان ، مدیر ،معاونین و کارکنان ستادی آموزش و پرورش ناحیه دو ، نمایندگان دستگاه های اجرایی و اصحاب رسانه حضور داشتند ، نیروهای اورژانس ، آتش نشانی و هلال احمر با مشارکت دانش آموزان به اجرای مانور پرداختند

نظر شما