شناسهٔ خبر: 22180469 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

هاشمی: همکاری کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش به کسب نتایج بهتر در بازی های آسیایی کمک می کند

وزارت ورزش و جوانان

رییس کمیته ملی المپیک پس از برگزاری جلسه ستاد بازی های المپیک و آسیایی گفت: ما در این نشست ها تمام تلاشمان را می کنیم تا مشکلات کمتر و شرایطی فراهم شود تا کاروان ایران به بهترین شکل ممکن به این بازی ها اعزام شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا و به نقل از  وزارت ورزش و جوانان،  کیومرث هاشمی در پایان جلسه مشترک ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی گفت: در جلسات قبل رشته هایی که باید در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا شرکت کنند مصوب شد و بنا شد برنامه های خود را اعلام کنند تا اعضای جلسه اشراف کامل روی موضوع داشته باشند و بر اساس ارزیابی اولیه خود فدراسیون ها بازخوردی به جلسه بدهند تا بر اساس این بازخوردها ستاد عالی بازی های المپیک و آسیایی در خصوص رشته های اعزامی و تعداد نفراتشان به بازی های آسیایی ۲۰۱۸ جاکارتا تصمیم نهایی را اتخاذ کند.

رییس کمیته ملی المپیک افزود: موضوعات دیگری که در جلسه امروز مطرح شد بازی های پاراآسیایی معلولین و المپیک زمستانی بود که بنا شد ۲ مرد و ۲ زن که در صحرانوردی و آلپاین کسب سهمیه کرده اند به بازی های المپیک زمستانی در بهمن ماه اعزام شوند. البته تا آن موقع اگر افراد جدیدی هم کسب سهمیه کنند به این رقابت ها اعزام می شوند.

هاشمی برگزاری این جلسات را بسیار مهم دانست و ادامه داد: این جلسات زمینه هماهنگی هرچه بیشتر کمیته ملی المپیک و وزارت ورزش و جوانان را فرآهم می کند و همفکری این دو نهاد در یک فضای تفاهمی به نتایج بهتر در بازی های آسیایی ۲۰۱۸ کمک شایانی می کند. تلاش ما بر این است که هم به لحاظ تعداد مدال و هم به لحاظ جایگاه در جاکارتا عملکرد بهتری داشته باشیم هرچند که کار بسیار سخت است. سایر کشورها بیکار ننشسته اند و ما در این نشست ها تمام تلاشمان را می کنیم تا مشکلات کمتر و شرایطی فراهم شود تا کاروان ایران به بهترین شکل ممکن و با کمترین دغدغه به این بازی ها اعزام شود.

رییس کمیته ملی المپیک در پایان گفت: تدبیر سلطانی فر برای برگزاری این جلسات با فاصله زمانی کمتر برای برنامه ریزی دقیق تر و رفع بسیاری از مشکلات کمک کننده است.

وزیر ورزش و جوانان نیز در این جلسه با تاکید بر این نکته که فدراسیون ها باید نونهالان و نوجوانان فعال در رشته های خود را برای مدال آوری شناسایی و روی آن ها سرمایه گذاری کنند، گفت: برخی فدراسیون ها نظیر فوتبال در بخش نوجوانان خوب کار کرده اند اما همین نوجوانان برای رسیدن به تیم های امید و ملی دچار مشکل می شوند که فدراسیون های ما باید با شناسایی نقاط ضعف، این چالش را مرتفع کنند تا در بازی های المپیک و آسیایی جایگاه و مدال داشته باشند.

سلطانی فر همچنین با اشاره به برخی رشته هایی که در آسیا فعال است، خاطر نشان کرد: در رشته هایی نظیر بدمینتون که مهد آن کشورهای آسیای شرقی هستند، می توان با استفاده از ظرفیت مربیان بنام آن، هم در تربیت مربیان و در نهایت در پرورش نخبه های این دست از رشته ها، گام های موثری برداشت و در برنامه ریزی منظم جزء 10 کشور برتر آسیا شد.

در ادامه این جلسه ضمن ارائه گزارش مسئولان کمیته ملی پارالمپیک در خصوص روند آماده سازی ورزشکاران به بازی های پارآسیایی، روسای فدراسیون های بدمینتون، دوچرخه سواری و اسکی، برنامه های خود را برای اعزام به بازی های آسیایی و المپیک زمستانی، ارائه دادند.

با تاکید وزیر ورزش و جوانان از این پس با توجه به فاصله کم باقی مانده تااین بازی ها، نشست های ستاد عالی با فاصله کمتر برگزار خواهد شد. ضمن اینکه در هر یک از نشست ها روسای برخی از فدراسیون های حاضر در این بازی ها نیز حضور خواهند داشت.

هجدهمین دوره بازی های آسیایی ۲۷ مردادماه تا ۱۱ شهریورماه سال آینده به میزبانی اندونزی و در جاکارتا، پالمبانگ و چند حومه دیگر این دو شهر برگزار می شود. با اضافه شدن ۱۳ رشته جدید و حذف ۴ رشته، در مجموع این دوره بازی های آسیایی در ۴۰ رشته برگزار می شود.

انتهای پیام

نظر شما