شناسهٔ خبر: 22176513 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر مسئول مجله خانواده مثبت :

رسانه ها از نفوذشان برای تاثیرگذاری مثبت در جامعه استفاده کنند

تهران- ایرنا- مدیر مسئول و سردبیر مجله خانواده مثبت با بیان اینکه رسانه ها باید از نفوذ خود برای تاثیرگذاری مثبت در اذهان عمومی استفاده کنند، گفت: در کنار هر خبر منفی، باید تعدادی خبر مثبت هم منتشر شود زیرا این امر باعث تزریق انرژی مثبت به جامعه خواهد شد.

صاحب‌خبر -

محمدرضا ثابتی روز شنبه در دومین روز فعالیت بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با حضور در غرفه ایرنا اظهار داشت: ما همواره عادت کرده ایم که به نقل اخبار با گرایش منفی بپردازیم و هنگامی که تلویزیون را روشن کرده یا مطبوعات را ورق می زنیم عمدتا خبرهای منفی از کودک آزاری تا کلاهبرداری، مشکلات اقتصادی کشور و بسیاری ناهنجاری های دیگر به چشم می خورد.
وی با بیان اینکه البته طرح اینگونه خبرها در شبکه های مجازی برای روشنگری اذهان عمومی چندان هم بد نیست، یادآور شد: در کنار کودکی که مورد آزار و اذیت قرار گرفته می توان از موفقیت کودکان نخبه، قاری و حافظ قرآن نیز نوشت و اخباری در این رابطه منتشر کرد و از نفوذ رسانه در تاثیرگذاری مثبت در مخاطبان بهره گرفت که این امر نیاز به فرهنگسازی در بین رسانه ها دارد.
مدیر مسئول و سردبیر مجله خانواده مثبت که تاکنون 53 شماره از این مجله را منتشر کرده است در گفت و گو با خبرنگار فرهنگی ایرنا تصریح کرد: تجربه اینگونه مثبت اندیشی و مثبت نگاری در نهادهایی همچون کمیته امداد امام خمینی (ره) و یا سازمان بهزیستی نشان داده است که این افراد در مواجهه با انرژی مثبت توانسته اند بر مشکلات مالی و اقتصادی و جسمانی خود فائق آیند، مساله ای که از نظر رسانه ها دور افتاده است.
وی که از سه سال قبل فعالیت جدی خود برای انتشار مجله خانواده مثبت را آغاز کرده و اولین حضور را در نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها تجربه می کند، اظهار داشت: پوستر بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها که بیانگر تعامل خانواده با رسانه است و رنگ و بوی خانوادگی دارد می تواند نویدبخش دیدگاه مثبت نسبت به تاثیر رسانه در خانواده و این مساله باشد که انرژی رسانه در جهت مثبت به کار گرفته شود.
ثابتی اضافه کرد: یکی از فناوری های مهم مثبت اندیشی، شنیدن خبرهای خوب است موضوعی که باید در بین رسانه ها فرهنگسازی شود زیرا چه بسا شنیدن خبرهای خوب در اول صبح تا پایان روز انرژی مثبت به افراد می دهد و نتیجه عکس آن نیز همین است که خبرهای تلخ و منفی انسان را تا پایان روز کسل می کند.
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاری ها با میزبانی از 940 رسانه در قالب 600 غرفه از جمعه، پنجم آبان ماه در مصلی امام خمینی (ره) آغاز به کار کرد.
در نمایشگاه امسال، ۱۰۰ ماهنامه، ۵۴ هفته‌نامه، ۳۰دوهفته‌نامه،۲۰ دوماه نامه،۵۲ فصلنامه، بیش از ۱۱۵ رسانه برخط (خبرگزاری و پایگاه خبری)، ۷٠ رسانه محلی،منطقه‌ای و استانی و بیش از ۶۰ روزنامه و موسسه مطبوعاتی در فضایی به مساحت بیش از ۱۳ هزار متر مربع حضور دارند.
ادارات کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان‌ها و شماری از خانه‌های مطبوعات استانی از دیگر حاضران در نمایشگاه مطبوعات بیست و سوم هستند.
در بخش بین الملل، روزنامه نگارانی از ۴ قاره به نمایشگاه می‌آیند و در نشست‌های تخصصی که موضوع اصلی آن «تعامل رسانه‌ای» است شرکت خواهند کرد.
برپایی بیش از ٣٠٠ نشست تخصصی و ارائه ٢٠ سخنرانی در بخش بین الملل به همت اداره کل رسانه های خارجی وزارت ارشاد در نمایشگاه مطبوعات امسال پیش بینی شده است و همزمان با اختتامیه این رویداد رسانه ای، مواسم معرفی و تجلیل از برگزیدگان پنجمین دوره جایزه درست نویسی فرهنگستان زبان و ادبیات فارسی برگزار خواهد شد.
چهار نمایشگاه عکس ملی و بین المللی، غرفه پیشکسوتان مطبوعات، دو غرفه ویژه مدافعان حرم، غرفه فرهنگ ایثار ‏و ‏مقاومت، غرفه محیط زیست و بحران آب در رسانه، گنجینه مطبوعات، ایستگاه طنز و کارتون، ایستگاه جوان و ‏مطبوعات، ‏ایستگاه کودک و نوجوان، غرفه اهداء رایگان مجلات، ایستگاه سلامتی(طب سنتی)، دمنوش‌خانه مطبوعات و کسب و ‏کارهای نوپا ‏از جمله برنامه های جنبی نمایشگاه مطبوعات امسال است.‏
بیست و سومین نمایشگاه مطبوعات و خبرگزاریها تا 12 آبان ماه ، همه روزه از ساعت 9:30 تا 20:30 پذیرای بازدیدکنندگان است.
فراهنگ**1883**1055
خبرنگار: مریم جلوداران**انتشار: زینب کارگر

انتهای پیام /*