شناسهٔ خبر: 22124801 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

توضیحات لاریجانی در مورد ساختمان مرکز پژوهشها و مالکیت مجلس قدیم

خبرگزاری شبستان: رئیس مجلس توضیحاتی در مورد چگونگی استقرار مجمع تشخیص مصلحت نظام در ساختمان قدیم مجلس و همچنین مرکز پژوهشها در مرکز تحقیقات مجمع تشخیص مصلحت در نیاوران امروز به نمایندگان ارایه داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری شبستان، محمدرضا پورابراهیمی، نماینده مردم کرمان در مجلس در تذکری در ادامه جلسه علنی امروز چهارشنبه 3 آبان گفت: مدتهاست نمایندگان نمی توانند از نظرات کارشناسی مرکز پژوهشها استفاده کنند.

 

علی لاریجانی درپاسخ به این تذکر پورابراهیمی گفت: ساختمان مرکز تحقیقات به خاطر گودبرداری که مرکز پژوهشها در کنارش انجام داده بود و بی قاعده نیز انجام شده بود ترک برداشت به طوری که هم وزارت مسکن و شهرسازی به ما نامه نوشتند که خطر ریزش آن بسیار جدی است.

 

وی اظهار داشت: ما برای اینکه این مساله را حل کنیم دیدیم که باید از یک دستگاهی ساختمان بگیریم چرا که برای مرکز پژوهشها نیاز به ساختمانی با زیربنای حدود 5 الی 6 هزار متر داشتیم که در این زمینه سال قبل به شهرداری نامه نوشتیم و از آنها خواستیم اگر ساختمانی دارند در اختیار ما قرار دهند اما انها بعد از مدتی گفتند که چنین ساختمانی ندارند.

 

لاریجانی ادامه داد: بعد ما ساختمانی را که متعلق به وزارت آموزش و پرورش بود و خالی نیز بود از آنها خواستیم که انها نیز گفتند این ساختمان را برای کار دیگری می خواهند و ما مجبور شدیم ساختمان قدیم مجلس را تعمیر کنیم که مرکز پژوهشها آنجا برود تا بتوانیم راه حل دیگری بیاندیشیم و مبالغی نیز در این زمینه هزینه کردیم که آنها تعمیر شود.

 

رییس مجلس با بیان اینکه تعمیر ساختمان قدیم مجلس سه ماه طول کشید گفت: وقتی مرکز پژوهشها قصد نقل و انتقال به آنجا را داشتند مجمع تشخیص مصلحت که شکل جدیدی پیدا کرده بود تقاضای از مقام معظم رهبری که کردند که ساختمان مجلس را به مجمع بدهند من هم خدمت مقام رهبری نامه ای نوشتم که ما مفری به جز اینکه مرکز پژوهشها را به آنجا ببریم نداریم بنابراین ما نمی توانیم این ساختمان را در اختیار مجمع قرار دهیم ایشان نیز نامه ای نوشتند که این تغییر انجام شود و مجمع از ساختمان مجلس قدیم استفاده کند و تاکید کردند که ساختمانی در اختیار مرکز پژوهشها قرار می دهیم.

 

لاریجانی ادامه داد: ما نیز خدمت ایشان نامه ای نوشتیم که اگر این کار انجام شود مرکز تحقیقات مجمع که در نیاوران است به مرکز پژوهشها داده شود که مشکل آنها نیز حل شود و ساختمان مجلس را در اختیار آنها قرار دادیم آقا نیز دستور دادند که مرکز تحقیقات در اختیار مجلس قرار گیرد، در این بین دبیر مجمع تشخیص بحثهایی داشتند که ما مشکلاتی داریم و نمی توانیم ساختمان را بدهیم. همین باعث شد که کار طول بکشد و حتی پیشنهاد دادند که مجلس دست خودتان باشد و ما گفتیم ما مشکلی نداریم ولی چون رهبری دستور فرمودند همه باید اطاعت کنیم.

 

رئیس مجلس بیان کرد: نهایتاً قرار بر این شد که ساختمان را بدهند و الان 4 الی 5 طبقه خالی کرده اند و مرکز پژوهشها در حال نقل و انتقال است اما این کار طول کشیده است چرا که هنوز کل ساختمان را خالی نکرده اند و هنوز مرکز پژوهشها به طول کامل در آنجا مستقر نشده است.

 

وی در پاسخ به تذکر نمایندگان در مورد اینکه مالکیت مجلس قدیم نیز از دست مجلس خارج می شود گفت: فعلاً آنها استفاده می کنند و بحث مالکیت مطرح نیست و حتی اگر در اینجا مشکلی پیدا کنیم از نظر آیین نامه ما باید به ساختمان قدیم مجلس برویم و از آنجا استفاده کنیم.

 

نظر شما