شناسهٔ خبر: 22113036 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کاهش محبوبیت رئیس جمهور آمریکا

نتایج یک نظرسنجی نشان می دهد که میزان محبوبیت رئیس جمهور آمریکا کاهش یافته است.

صاحب‌خبر -

 به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ پایگاه اینترنتی هیل در گزارشی به قلم «جاناتان ئیزلی» نوشت: نتایج نظرسنجی موسسه نظرسنجی هاروارد- هریس نشان می دهد تنها چهل و دو درصد از شهروندان آمریکا عملکرد دونالد ترامپ رئیس جمهور این کشور را تایید می کنند اما پنجاه و هشت درصد دیگر عملکرد وی را به عنوان رئیس جمهور تایید نمی کنند. نتایج این نظرسنجی نشان داد که میزان محبوبیت دونالد ترامپ ماه جاری میلادی در مقایسه با ماه سپتامبر سه درصد کاهش یافته است.
پایگاه اینترنتی هیل نوشت عملکرد ضعیف ترامپ در برابر طوفان در مناطق مختلف آمریکا، مواضع جنجالی وی درباره خانواده های گولد استار و اظهارات وی درباره مسائل داخلی آمریکا در کاهش میزان محبوبیت وی تاثیرگذار بوده است.
نتایج این نظرسنجی نشان داد پنجاه و یک درصد از شهروندان آمریکا عملکرد دونالد ترامپ را در برابر طوفان ماریا ضعیف توصیف کرده اند. در پی وقوع این طوفان میلیون ها نفر در منطقه پورتوریکو برای چند هفته برق نداشتند.
مسئول نظرسنجی درباره میزان محبوبیت ترامپ گفت اکثر شرکت کنندگان در این نظرسنجی عملکرد دونالد ترامپ را در بخش اقتصادی تایید می کنند. بیش از پنجاه درصد از شرکت کنندگان در این نظرسنجی گفته اند که عملکرد ترامپ را درباره مسائل اقتصادی تایید می کنند. همچنین پنجاه درصد از شرکت کنندگان در نظرسنجی عملکرد ترامپ را درباره مسائل مرتبط با تروریسم تایید کرده اند. اما سیاست ها و مواضع ترامپ در بخش مهاجرت و سیاست خارجی مورد تایید اکثریت شرکت کنندگان در این نظرسنجی نبوده است.
نتایج این نظرسنجی همچنین نشان داد که پنجاه و سه درصد از پاسخ دهندگان عملکرد اکثریت جمهوریخواه را در کنگره تایید می کنند و تنها سی و نه درصد از آنها گفته اند از عملکرد دمکرات ها راضی هستند.
نتایج این نظرسنجی همچنین نشان می دهد که بیش از چهل و دو درصد پاسخ دهندگان گفته اند معتقدند ترامپ باید استیضاح و برکنار شود. چهل و سه درصد هم گفته اند نباید اقدامی در این حوزه ضد ترامپ انجام شود. پانزده درصد هم گفته اند کنگره باید بر اقدامات ترامپ نظارت داشته باشد.

نظر شما