شناسهٔ خبر: 22108162 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آی‌تی‌‌من | لینک خبر

رایزنان بازرگانی در ۵۰ کشور مستقر می شوند

صاحب‌خبر -

سازمان توسعه و تجارت-  مجتبی خسروتاج در نشست مشترک رایزنان بازرگانی ایران با فعالان بخش خصوصی که در نمایشگاه بین المللی برگزار شد، اظهار کرد: رایزنان بازرگانی ایران به عنوان دیده بان اقتصاد مقاومتی هستند. امروز ۲۰ رایزن بازرگانی از ایران در کشورهای هدف صادراتی حضور دارند.
معاون وزیر صنعت، معدن و تجارت تصریح کرد: براساس مصوبه هیات وزیران ایران باید در ۵۰ کشور هدف با نگاه توسعه صادرات غیر نفتی رایزن بازرگانی داشته باشد و از این جهت تعداد این رایزنان در آینده به ۵۰ نفر افزایش پیدا می کند.
وی افزود: رایزنان در نشست رودررو با فعالان اقتصادی و تجاری با خواسته های بازرگانان و تجار آشنا خواهند شد. ما از این نمایندگان در سایر کشورها گزارش می خواهیم تا بدانیم چقدر می توانیم به نیازها و خواسته های تجار جامه عمل ببخشیم.
رییس سازمان توسعه تجارت گفت: نخستین و مهم ترین وظیفه این افراد افزایش حضور بنگاه ها و شرکت های ایرانی در کشورهای دیگر است؛ چراکه توسعه صادرات بدون حضور در بازارهای بین المللی، بدون مراوده با خریداران و بدون ایجاد اعتماد در آنان میسر نمی شود.
خسرو تاج اظهار امیدواری کرد که با اطلاع از طیف خواسته های تجار و بازرگانان و دسته بندی آنها به شکل متناسب به تامین منابع مالی از سازمان برنامه و بودجه بپردازیم.
قائم مقام وزیر در امور تجارت و ریاست کل سازمان توسعه تجارت ایران، در نشست مشترک رایزنان بازرگانی با تجار و فعالان بخش خصوصی، رایزنان بازرگانی را دیده بانان تحقق اقتصاد مقاومتی توصیف کرد.
وی اظهار داشت: نخستین و مهم ترین وظیفۀ رایزنان بازرگانی، بررسی راهکار های افزایش حضور بنگاه ها و شرکت های ایرانی در کشورهای محل خدمت آنها است، چراکه توسعۀ صادرات بدون حضور در بازارهای بین المللی و تعامل با خریداران و عدم ایجاد اعتماد امکانپذیر نخواهد بود.
گفتنی است، در این جلسه، رایزنان بازرگانی در میزهای جداگانه و به صورت مستقیم و رودررو با تجار و فعالان بخش خصوصی دیدار و گفت وگو کردند.

نظر شما