شناسهٔ خبر: 22048716 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

ضروری است متغیر های وابسته به بودجه شناسایی و کنترل شود

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزارت آموزش و پرورش گفت: ضروری است متغیر های وابسته به بودجه شناسایی و کنترل شود.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رسانی و روابط عمومی وزارت آموزش و پرورش به نقل از استان گلستان، علی الهیار درگردهمایی استان های قطب5 کشور كه با حضور مدیران کل استان های خراسان رضوی، شمالی، سمنان، مازندران و گلستان، برگزار شد، روند تصمیم گیری از طریق اتاق های فکر را از اصول مهم در احترام به خرد جمعی و مسیری موفق برای اخذ تصمیمات کشور برشمرد و افزود: انتظار می رود برای تصمیم گیری، مدیران کل درگردهمایی قطب ها به سمت و سوی تحلیل و شناسایی علت ها بروند.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیرآموزش و پرورش افزود: در برون رفت از مشکلات و تبیین آینده ای روشن برای آموزش و پرورش، ضروری است راهکارهای جدیدی اتخاذ شود، ادامه مسیر کنونی، چاره کار نیست.

وی با بیان اینکه آیا مشکل آموزش و پرورش « بودجه» است یا عوامل موثر بر مصرف بودجه و یا ترکیبی از هر دو مورد؟ افزود: ضمن افزایش بهره وری در آموزش و پرورش، ضروری است متغیر های وابسته به بودجه شناسایی و کنترل شود.

الهیار در ادامه از مناطقی در کشور سخن گفت که زیر 5هزار نفر دانش آموز دارند و حدود 40 درصد مناطق کشور را دربر می گیرند، افزود: حذف تفاوت کاذب بین توزیع نیروی انسانی و افزایش بهره وری در استفاده بهینه از توان انسانی را ضرورت دارد .

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیرآموزش و پرورش تاکید کرد: استان ها باید یک سیاست مشخص و قاطع را در این زمینه بکار گیرند.

وي در تشریح تحقیقات به عمل آمده از آموزش و پرورش کشورهای موفق دنیا، استفاده از مشوق های مناسب برای نیروی انسانی را یکی از راهکار های مناسب در توزیع نیروی انسانی برشمرد.

معاون توسعه مدیریت و پشتیبانی وزیرآموزش و پرورش ، حرکت به سمت و سوی فن آوری های نوین درآموزش را از نکات قابل توجه در تعلیم و تربیت ذکر كرد.

الهیار تركمن به تلاش های معاونت توسعه و مدیریت پیرامون افزایش بودجه از سهم عمومی دولت اشاره كرد و افزود: در صورتی افزایش سهم بوجه آموزش و پرورش راه گشای برون رفت از مشکلات خواهد شد که با جلوگیری از هدررفت منابع مالی و بازگشت موفق آن به مجموعه، همراه باشد.

نظر شما