شناسهٔ خبر: 22033694 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

پرداخت سود نقدي سهام عدالت در دستور کار دولت

صاحب‌خبر -

مشمولان سهام عدالت تقريبا از ابتداي سال 1396 فرصت داشتند تا صورت حساب سهام عدالت خود را تا سقف يک ميليون تومان افزايش دهند و با پايان شهريور ماه اين فرصت به اتمام رسيد. اما شوراي عالي سياست‌هاي کلي اصل 44 تصميم گرفت تا اين مدت را تا پايان مهرماه تمديد کند.

علاوه بر اين سازمان خصوصي‌سازي چندي پيش اعلام کرده بود که سود سهام عدالت مربوط به سال مالي 1395 را تا پايان شهريور ماه سال 1396 به حساب مشمولان واريز خواهد شد، اما اين موضوع تاکنون عملي نشده و آنطور که مسئولان سازمان خصوصي‌سازي مي‌گويند به زودي اين سود به حساب مشمولان واريز خواهد شد. سازمان‌ خصوصي سازي مي‌گويد براي واريز سود بايد از نهاد خاصي اجازه دريافت کند.چندي پيش خبري به نقل از رئيس کميسيون اقتصادي مجلس مطرح شد که گفته بود واريز سود نقدي سهام عدالت منتفي شده است و رئيس‌جمهوري هم با اين موضوع موافقت کرده، اما سخنگوي دولت به تازگي در نشست خبري هفتگي با اصحاب رسانه در پاسخ به اينکه آيا رئيس‌جمهوري در نتيجه رايزني رييس مجلس و با پيشنهاد روساي کميسيون اقتصادي و برنامه و بودجه و محاسبات مجلس درباره توقف پرداخت سود سهام عدالت موافقت کرده است؟ گفت که رئيس‌جمهوري با توقف پرداخت سود سهام عدالت موافقت نکرده است.

با اين حساب سود سهام عدالت مربوط به سال مالي 1395 به گفته سازمان خصوصي‌سازي به زودي در حساب مشمولان واريز مي‌شود و علاوه بر آن مشمولان سهام عدالت تنها تا پايان مهرماه فرصت دارند که باقيمانده حساب سهام عدالت خود را تا سقف يک ميليون تومان افزايش دهند و به نظر مي‌رسد اين فرصت ديگر تمديد نشود.

نظر شما