شناسهٔ خبر: 2202391 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

میدری مطرح کرد:

بکارگیری تجربیات سالمندان برای کاهش آسیب‌های اجتماعی

در کشورهای دنیا سالمندان در حوزه‌های متعددی در جامعه حضور دارند، ولی در ایران این شرایط حاکم نیست.

صاحب‌خبر -

سلسله نشست‌های رفاه اجتماعی در برنامه ششم توسعه با حضور مسئولان معاونت رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی و کارشناسان و متخصصان دانشگاهی در حوزه رفاه اجتماعی برگزار شد.

به گزارش خبرنگار ایلنا، احمد میدری معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این نشست با بیان اینکه این سلسله نشست‌ها در راستای تهیه مفادی برای برنامه ششم توسعه کشور است، اظهار داشت: این برنامه زیربنای تصمیمات روشن مجلس و دولت در زمینه رفاه اجتماعی قرار خواهد گرفت.

وی گفت: در حال حاضر چگونگی استفاده از ظرفیت‌های سالمندان را نمی‌دانیم و با تنظیم این برنامه‌ها از ظرفیت آنان در جهت بهبود وضعیت جامعه استفاده خواهیم کرد که بسیار پیچیده است و یک هنر تلقی می‌شود.

به گفته میدری در کشورهای دنیا سالمندان در حوزه‌های متعددی در جامعه حضور دارند، ولی در ایران این شرایط حاکم نیست.

معاون رفاه اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی افزود: هدف از این جلسات بکارگیری تجربیات سالمندان در کمک به کاهش آسیب‌های اجتماعی است. ما از تمامی پیشنهادات کارشناسان و متخصصان حاضر در این نشست‌ها استقبال می کنیم.

میدری با بیان اینکه هدف از این نشست‌ها این است، که چه کارهایی را در حوزه سالمندان باید انجام بدهیم، افزود: انتخاب اهداف صحیح لزوما به منزله اجرای صحیح آنها نیست بلکه اجرا کردن این آرمان‌ها مهم است، از همین رو ایده‌ها و پروژه‌های فکری که به دستیابی این اهداف کمک کند در شورای سالمندان وزارت رفاه و سازمان بهزیستی دنبال خواهد شد.

نظر شما