شناسهٔ خبر: 21850067 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سعيد كشميري:

نهادینه کردن فرهنگ سلامت با استفاده از توانمندی‌های بین‌بخشی

خبرگزاري شبستان: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر گفت: بیشترین دغدغه ما در استان بحث نهادینه کردن فرهنگ سلامت در سایر سازمان‌ها و استفاده از توانمندی‌های بین‌بخشی است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاري شبستان از بوشهر، سعید کشمیری، سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر (18 مهر) در آیین تکریم و معارفه رییس شبکه بهداشت و درمان شهرستان دیّر  با اعلام اينكه آنچه که بیشتر از بحث بیمارستان موجب نگرانی ما شده آمار بالای کشته‌های تصادفات شهرستان دیر است که از میانگین کشوری نیز فراتر رفته و نیاز است برای پیشگیری از این مسائل برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد، اظهار داشت: احداث بیمارستان دیّر که از مطالبات جدی مردم این شهرستان بوده هرچند با تأخیر انجام گرفت اما خوشبختانه فاز اول آن افتتاح و در مراحل بعدی برطرف کردن نواقصات و تأمین پزشکان متخصص موردنیاز این مجموعه را دنبال می‌کنیم.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی استان بوشهر بابیان اینکه پیشگیری در اولویت برنامه‌های دانشگاه علوم پزشکی بوشهر است، افزود: آنچه که بیشتر از بحث بیمارستان دیر موجب نگرانی ما شده آمار بالای کشته‌های تصادفات این شهرستان است که از میانگین کشوری و استانی نیز فراتر رفته و نیاز است برای پیشگیری از این مسائل برنامه‌ریزی جدی صورت گیرد.


وي افزود: در شهرستان دیر در سال گذشته به ازای هر 100 هزار نفر 56 نفر در تصادفات کشته‌شده‌اند درحالی‌که میانگین آن در کشور 26 نفر و در استان بوشهر 32 نفر است.


كشميري با تأکید بر لزوم نهادینه شدن فرهنگ پیشگیری در جامعه تصریح کرد: مقوله سلامت تنها محدود به وزارت بهداشت و شبکه‌های بهداشت و بیمارستان‌ها نیست بلکه باید با تغییر این ذهنیت همه دستگاه‌ها و آحاد جامعه را در این امر سهیم بدانیم.

 

وی افزود: بیشترین دغدغه ما در استان بحث نهادینه کردن فرهنگ سلامت در سایر سازمان‌ها و استفاده از توانمندی‌های بین‌بخشی است.

 

دکتر کشمیری گفت: اگر تمام امکانات و ثروت وزارتخانه بهداشت در بیمارستان‌ها و خانه‌های بهداشت استفاده شود اما نتوانیم از پتانسیل سایر سازمان‌ها استفاده کنیم هیچ قدمی برداشته نمی‌شود.

 

وی بابیان اینکه تنها وزارت بهداشت متولی سلامت جامعه نیست، اضافه کرد: مردم در حوزه بهداشت و درمان مطالبات به حقی دارند و ما تنها در صورتی می‌توانیم جوابگوی این نیازها باشیم که دیگر دستگاه‌ها هم در کنار ما قرار گیرند.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر گفت: رضایت مردمی از خدمات ارایه شده در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر سرمایه گرانسنگی است که باید حفظ شود.

 

وي ادامه داد: تمامی کارهای صورت گرفته در مجموعه دانشگاه علوم پزشکی بوشهر برای ارایه خدمات باکیفیت به مردم است که خوشبختانه رضایتمندی خوبی از خدمات این مجموعه در سطح جامعه شاهد هستیم که این رضایت‌مندی سرمایه گرانسنگی است که باید حفظ شود.


كشميري افزود: فعال بودن تمامی واحدها موجود و شوق کار و خدمت به مردم در پرسنل مرکز آبدان و رضایت‌مندی مردم از این مجموعه مایه خوشحالی است.

 

سرپرست دانشگاه علوم پزشکی و خدمات بهداشتی درمانی بوشهر اظهار کرد: احداث، بازسازی و بهسازی مراکز خدمات جامع سلامت و خانه‌های بهداشت در دولت تدبیر و امید مورد تأکید است و خوشبختانه در این دولت اقدامات خوبی در حوزه سلامت شهرستان دیّر صورت گرفته است.

 


وی با اشاره به پروژه‌های عمرانی دولت بازدهم و دوازدهم در حوزه سلامت شهرستان دیّر گفت: اجرای عملیات 18 پروژه عمرانی حوزه سلامت در شهرستان دیّر اقدامی کم‌نظیر است که طی دولت تدبیر و امید اتفاق افتاده است.

 


کشمیری اضافه کرد: احداث و افتتاح پایگاه سلامت بردخون، خانه‌ بهداشت مغدان، خانه‌ بهداشت سرمستان، خانه‌ بهداشت شهنیا، خانه‌ بهداشت جبرانی، پایگاه اورژانس 115 دیّر، مرکز سلامت دهان و دندان دیر، مرکز خدمات جامع سلامت بردستان، بیمارستان امام هادی (ع) دیّر، بهسازی مراکز خدمات جامع سلامت آبدان، بردستان و حضرت مهدی (عج) دیّر ازجمله اقداماتی است که در دولت دکتر روحانی انجام‌شده است.


وی ادامه داد: ساختمان شبکه بهداشت و درمان، خانه بهداشت آبکش، خانه بهداشت لمبدان پایینی، پایگاه فوریت‌های پزشکی آبدان، پایگاه فوریت‌های پزشکی بردخون و پایگاه فوریت‌های پزشکی دوراهک نیز ازجمله پروژه‌های عمرانی حوزه سلامت شهرستان دیر است که امسال عملیات اجرایی آن آغاز و یا در شرف آن است.

 

حمزه اعتماد، فرماندار شهرستان دیر در اين آیین تکریم و معارفه گفت: در بخش بردخون در حوزه بهداشت اقدامات خوبی انجام‌گرفته که قابل‌مقایسه با گذشته نیست هرچند مشکلاتی نیز وجود دارد اما باید انتقاد سازنده بشود نه اینکه امکانات بهداشتی آن منطقه را در حد یک روستا بدانند که این زیبنده نیست و از بدو انقلاب تاکنون خدمات بهداشتی خوبی در سطح کشور انجام‌شده اما در چهار سال گذشته تحول بزرگی در حوزه سلامت در استان بوشهر و شهرستان دیّر به وجود آمد.


وی افزود: شهرستان دیّر تنها شهرستان استان بوشهر بود که فاقد بیمارستان بود که خوشبختانه امسال بعد از گذشت 28 سال و با پیگیری‌های انجام‌شده این خواسته مردمی محقق شد.


فرماندار شهرستان دیّر با اشاره به انتقاد اخیر امام‌جمعه موقت بردخون از امکانات بهداشتی این بخش افزود: در بخش بردخون در حوزه بهداشت اقدامات خوبی انجام‌گرفته که قابل‌مقایسه با گذشته نیست هرچند مشکلاتی نیز وجود دارد اما باید انتقاد سازنده بشود نه اینکه امکانات بهداشتی آن منطقه را در حد یک روستا بدانند که این زیبنده نیست و لذا از دانشگاه علوم پزشکی بوشهر انتظار داریم در بحث تأمین پزشکان متخصص بیمارستان امام هادی (ع) شهرستان دیّر که قبلاً قول داده‌شده بود همکاری لازم داشته باشند، همچنین بخش‌های مختلفی از این بیمارستان هنوز راه‌اندازی نشده که نیازمند حمایت‌های استان هستیم.

 

تزریق بیشتر اعتبارات ملی در بخش بهداشت و درمان تنها مطالبه دیّري هاست

اعتماد ادامه داد: مردم بخش آبدان نیز تقاضای شبانه‌روزی شدن مرکز جامع سلامت این بخش را دارند که انتظار می‌رود این مهم نیز در دستور کار دانشگاه علوم پزشکی بوشهر قرار گیرد و تزریق بیشتر اعتبارات ملی در بخش بهداشت و درمان در شهرستان دیر از دیگر مطالبات ما است.

 

خاطرنشان مي شود: سرپرست دانشگاه علوم پزشکی بوشهر به همراه معاون امور بهداشتی دانشگاه، مدیر حراست و مدیر روابط عمومی و بین‌الملل؛ در ماموريت اداراي خود به شهرستان هاي جنوب استان از مرکز خدمات جامع سلامت بخش کاکی شهرستان دشتي و مرکز خدمات جامع سلامت آبدان شهرستان دیّر نیز بازديد كردند و از نزدیک روند ارایه خدمت به مردم را در این مرکز مورد بررسی قرار دادند.

نظر شما