شناسهٔ خبر: 21821847 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

«خانه دختر» پس از سه سال اکران می شود/اغاز نمایش «حقه باز دم دراز» و «خفگی»

صاحب‌خبر -

غلامرضا فرجی روز دوشنبه در گفت وگو با خبرنگار سینمایی ایرنا، درباره آخرین مصوبات جلسه امروز(دوشنبه) شورای صنفی نمایش افزود: فیلم سینمایی «حقه‌باز دم دراز» به کارگردانی علیرضا محمودزاده به جای «تابستان داغ» به کارگردانی ابراهیم ایرج زاد از چهارشنبه این هفته 19 مهر ماه در گروه سینمایی ماندانا اکران می شود.
«حقه‌باز دم‌دراز» فیلمی موزیکال است که داستانش قصه‌ای درباره عروسک‌های عمو پیرداد است که از خانه می‌گریزند و مشکلاتی را به وجود می آورند و سحر ولد بیگی، احمدرضا اسعدی و مریم شاه‌ولی در آن بازی می کنند.
وی افزود: فیلم «خفه‌گی» به کارگردانی فریدون جیرانی نیز از هفته جاری به جای فیلم «نگار» به کارگردانی رامبد جوان در گروه زندگی اکران می شود.
«خفه‌گی» مضمونی اجتماعی دارد و الناز شاکردوست و نویدمحمدزاده، پولاد کیمیایی، ماهایا پطروسیان و پردیس احمدیه در این فیلم ایفای نقش می کنند.
سخنگوی شورای صنفی نمایش ادامه داد: فیلم سینمایی «خانه دختر» به کارگردانی شهرام شاه حسینی سومین فیلم اکران این هفته است که در گروه آزاد نمایش خود را آغاز خواهد کرد.
فیلم «خانه دختر» در سی و چهامین جشنواره فیلم فجر به نمایش درآمده و تا کنون موفق به دریافت مجوز نمایش نشده بود.
حامد بهداد، باران کوثری، پگاه آهنگرانی، رعنا آزادی ور، بابک کریمی، بهناز جعفری، امیر علی نبویان، نسیم ادبی، پردیس احمدیه، نادر فلاح و رویا تیموریان بازیگران این فیلم هستند.
«خانه دختر» محور سال 1393 است و پس از ارکان می شود.
فرجی خاطرنشان کرد: فیلم سینمایی «رقص پا» به کارگردانی مزدک میرعابدینی نیز از چهارشنبه سوم آبان ماه در گروه آزاد اکران می شود.
در خلاصه فیلم «رقص پا» هم آمده است:‌ محمدعلی وندی بازیگر، فیلمساز و معلم تئاتر، ناامید از مهاجرت به زادگاهش تهران بازگشته تا به همراه همسرش میترا صدری، نقاش، زندگی تازه ای را شروع کنند اما جستجو برای پیدا کردن خانه ای مناسب و کنجی آرام غیر ممکن به نظر می رسد. کودکی در راه است. مزدک میرعابدینی، ندا صارمی منفرد، حمیدرضا پگاه، افسر اسدی، نگار عابدی از جمله بازیگران هستند.
فراهنگ ** 9246 ** خبرنگار: علیرضا مرادی * انتشار: امید غیاثوند

انتهای پیام /*

نظر شما