شناسهٔ خبر: 2181456 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

مدیرعامل شرکت بورس اعلام کرد؛

نقش پررنگ بازار سرمایه در تامین مالی

در لایحه خروج از رکود و حمایت از تولید و مصوبات اخیر هیات وزیران بر تامین مالی از طریق بازار سرمایه تاکید شده زیرا ابزار متنوعی دارد که باید در این راستا مورد استفاده قرار گیرد.

صاحب‌خبر -

مدیرعامل شرکت بورس واوراق بهادار نقش بازار سرمایه در تامین مالی را پررنگ دانست و گفت: در لایحه خروج از رکود و حمایت از تولید و مصوبات اخیر هیات وزیران بر تامین مالی از طریق بازار سرمایه تاکید شده زیرا ابزار متنوعی دارد که باید در این راستا مورد استفاده قرار گیرد.

به گزارش ایلنا و به نقل از روابط عمومی بورس تهران، حسن قالیباف اصل افزود: بخش مهمی از پروژه ها و طرح های توسعه می تواند از طریق ابزار متنوع موجود در بازار سرمایه، تامین مالی شود.

وی بازار سرمایه را متاثر از متغیرهای متنوعی دانست و افزود: همزمان شدن ارایه گزارشات ۶ ماهه شرکت ها که نشان دهنده عملکرد مناسب و پوشش بودجه های پیش بینی شده، حمایت های دولت از تولید و سیاست های خروج از رکود و فضای مثبت حاکم بر مذاکرات هسته ای عواملی است که وضعیت مناسب و چشم انداز روشنی را برای سرمایه گذاران ترسیم کرده است.

تاثیرپذیری بازار سرمایه از تصمیمات مهم در اقتصاد کلان

وی بازار سرمایه را بازار انتظارات عنوان کرد و گفت: بازار سرمایه به طور دائم با نوسانات همراه است و اخبارو تصمیمات سیاسی و اقتصادی این بازار را به سرعت تحت تاثیر قرار می دهد، زیرا کارشناسان اثرات تصمیمات کلان را تحلیل می کنند و بازار سرمایه پیشاپیش از آن تاثیر می پذیرد. به نظر می رسد مناسب باشد که وزارتخانه ها و ارگان های تاثیرگذار بر اقتصاد کلان، بورس را طرف مشورت خود قرار دهند.

با مطالعه و تحلیل سرمایه گذاری کنید

مدیرعامل بورس تهران به سرمایه گذاران توصیه کرد با مطالعه و تحلیل اقدام به سرمایه گذاری کنند و افزود: سرمایه گذاران باید با تحلیل سرمایه گذاری و افرادی که تجربه، دانش و وقت کافی ندارند از صندوق های سرمایه گذاری مشترک استفاده نمایند.

وی ادامه داد: صندوق های سرمایه گذاری در حوزه های خاصی فعالیت دارند و افراد با مطالعه امیدنامه های آنها و آگاهی از عملکرد صندوق ها از این ابزار برای سرمایه گذاری کم ریسک تر بهره مند شوند.

سخنگوی بورس تهران سوءاستفاده از اطلاعات نهانی را جرم دانست و گفت: سوءاستفاده از اطلاعات نهانی جرم است و اگر بورس با این موارد مواجه شود گزارش آن را برای مقام ناظر ارسال می کند و تاکنون چند پرونده در این خصوص تشکیل شده است.

قالیباف اصل گفت: شرکت های پالایشگاهی پذیرفته شده در بورس باید با شرکت ملی پالایش و پخش در مورد موضوعاتی مانند تعیین تکلیف کیفی سازی و سایر موارد به جمع بندی برسند و گزارش بودجه و عملکرد خود را ارایه کنند تا از ابهام خارج شده و نماد آنها قابلیت بازگشایی را داشته باشد.

وضعیت عرضه های اولیه

مدیرعامل بورس به عرضه های اولیه اشاره کرد و گفت: بورس تهران در بودجه خود، پذیرش ۵ شرکت جدید و انتقال ۵ شرکت از فرابورس به بورس را دیده که تاکنون یک شرکت عرضه اولیه و ۲ شرکت منتقل شده اند. هفته آتی نیز شرکت سیدکو که یک هلدینگ سیمانی است عرضه اولیه می شود و امیدواریم تا پایان سال، بودجه اعلامی را پوشش دهیم.

وی بهبود فضای کسب و کار را در اقتصاد مهم دانست و گفت: بهبود فضای کسب و کار از دید سرمایه گذار داخلی و خارجی شاخص مهمی است و ارتقا رتبه آن در جذب سرمایه های خارجی موثر است.

نگرش بلند مدت در تدوین قوانین

قالیباف اصل بر ثبات در تدوین قوانین تاکید کرد و اظهار داشت: در سیاست گذاری های کلان و تدوین قوانین با ید دید بلند مدت و باثباتی داشت و آن را مناسب با وضعیت روز در نظر گرفت زیرا توجه به این مولفه ها رقابت پذیری ما با رقبای خارجی را تقویت می کند و جذب سرمایه های خارجی را افزایش می دهد.

نظر شما