شناسهٔ خبر: 21802797 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: جماران | لینک خبر

ترویج مهارت های فنی در دانشگاه صنعتی همدان مصداق اقتصاد مقاومتی است

به گزارش ایرنا محمود نیلی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مولفه های عینی اقتصاد مقاومتی در عرصه عمل، آموزش های آزاد و توسعه آموزش‌های مهارتی است

صاحب‌خبر - به گزارش ایرنا محمود نیلی روز یکشنبه در جمع خبرنگاران اظهار کرد: یکی از مولفه های عینی اقتصاد مقاومتی در عرصه عمل، آموزش های آزاد و توسعه آموزش‌های مهارتی است و ایجاد مرکز آموزشهای آزاد دانشگاه صنعتی همدان با همین هدف و رویکرد بوده تا بتوان تاثیرگذاری آن را در جامعه نمایان کرد.
وی اضافه کرد: در سالی که مزین به اقتصاد مقاومتی اقدام و عمل است باید نمونه های اجرایی و عملیاتی و اقدام های که منجر به اشتغالزایی شده را در اختیار عموم قرار دهیم.
نیلی بیان کرد: هم اینک مرکز آموزش های آزاد بازوی توانمند دولت محسوب می شود که با شناسایی نقاط ضعف و رفع آنها و برجسته سازی نقاط قوت، زمینه خدمات رسانی هرچه بیشتر و بهتر را فراهم می کند.
وی برگزاری کارگاه های آموزشی مشترک (workshop ) بین صنعت و دانشگاه را از اهداف ایجاد آموزش های آزاد دانشگاه صنعتی همدان دانست و افزود: برگزاری آموزش های عالی آزاد در قالب دوره ها، سمینار ها و کارگاه ‌های حرفه‌ای، پیشرفته و تخصصی از دیگر برنامه ها و اهداف ایجاد این آموزشگاه به شمار می رود.
رئیس دانشگاه صنعتی همدان برگزاری دوره‌های نرم‌افزاری تخصصی برای همه متخصصان، دانشجویان و صنعتگران را از برنامه های اصلی این مرکز دانست و تصریح کرد: در این مرکز سلسله نشست های علمی و تخصصی با دعوت از نیروهای متخصص موجود در دانشگاه‌ها و صنایع در محل دانشگاه برگزار می شود.
وی با بیان اینکه این مرکز دارای امکانات و فضاهای آموزشی مناسب جهت برگزاری کارگاه‌ها و سمینارهای آموزشی آزاد و تخصصی شامل آزمایشگاه، کلاس و سالن‌ها است اظهار کرد: با تلاش و برنامه ریزی خوب دست اندرکاران دانشگاه توانسته ایم با کمترین هزینه و بالاترین امکانات به متقاضیان خدمت رسانی کنیم و دانشجویان و اعضای هیات علمی و مراکز صنعتی می توانند با تخفیف 30 درصدی از خدمات این مرکز بهره مند شوند.
نیلی ارائه مشاوره های صنعتی برای حل معضلات صنعتی را از دیگر اهداف دیگر این مرکز دانست و اظهار کرد: باتوجه به اینکه آموزش های آزاد قابلیت بالقوه در جهت حرکت در مسیر توسعه، سازندگی و اشتغالزایی محسوب می شوند، تامین بخش اعظم نیروهای ماهر و متخصص در حرفه های مختلف مورد نیاز بازار کار، وظیفه خطیری است که باید در آن سهیم باشند.
وی با تاکید بر فراهم شدن فضای کسب و کار برای ایجاد اشتغال بیان کرد: در راستای فراهم شدن مهارت آموزی و توسعه فضای کسب و کار در جامعه این آموزشگاه راه اندازی شده و بهترین اساتید و اعضای هیات علمی استان در این مرکز به آموزش های مقدماتی و پیشرفته می پردازند.
رئیس دانشگاه صنعتی همدان در ادامه گفت: این مرکز در زمینه های نرم افزار های فنی و مهندسی، زبان های خارجی، نرم افزار های عمومی، نرم افزار های پایان نامه نویسی، گردشگری، دوره های فنی و مهندسی، دوره های مجازی و دوره های مرکز مشاوره کلاس های خود را برگزار می کند.
وی با تاکید بر تغییر رویکردها و ارائه راهکارهای عملیاتی و اثرگذار، خروج از روزمرگی و تکرار، حرکت به سمت آموزش های بازار محور و درآمدزایی اضافه کرد: کیفی سازی آموزش های ارائه شده در این مرکز براساس استانداردهای وزارت علوم و حرکت به سمت آموزش های اشتغال محور، کمک به نهادینه سازی و فرهنگ کسب و کار و شکوفا کردن استعدادها در جهت کارآفرینی و سازندگی از برنامه های دانشگاه صنعتی برای راه اندازی این مرکز است.
وی خاطرنشان کرد: هم اکنون امکان ثبت نام در دوره‌های فوق در مرکز آموزشهای آزاد و مجازی دانشگاه صنعتی همدان وجود دارد و متقاضیان می توانند برای ثبت نام و شرکت در دوره‌های فوق به آدرس اینترنتی hut.ac.ir بخش مرکز آموزشهای آزاد و مجازی مراجعه کنند.
وی با بیان اینکه پس از گذارندن دوره ها گواهینامه مورد تایید و رسمی وزارت علوم به متقضیان اعطا می شود، افزود: این مرکز آمادگی دارد برای توسعه و پیشرفت و مهارت آموزی صنعت همدان دورهای پیشرفته ای را برای کارخانه ها و واحدهای صنعتی همدان برگزار کند.
دانشگاه صنعتی همدان با داشتن رشته های مهندسی شیمی، معدن، رباتیک، برق، مواد و کامپیوتر با گرایش های مختلف یک هزار و 784 دانشجو دارد که 127 دانشجو در رشته تکمیلی هستند.
تاکنون یک هزار و 657 دانشجو از این دانشگاه دانش آموخته شدند که 237 دانشجو مربوط به سال گذشته است.
دانشگاه صنعتی همدان از 11 سال قبل فعالیت خود را آغاز کرده و 55 نفر عضو هیات علمی این دانشگاه هستند و 73 هیات علمی نیز به صورت مدعو فعالیت می کنند.
7520/2087
خبرنگار: میثم ناصرنژاد** انتشار: زهرا پیرنیا

نظر شما