شناسهٔ خبر: 21794071 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

برنامه ناجا برای افزایش شمار نگهبانان محله ها به 200 هزار نفر

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار انتظامی ایرنا ، سردار محمد شرفی روز یکشنبه در ششمین گردهمایی موسسات حفاظتی و مراقبتی و در سومین روز از هفته نیروی انتظامی که با عنوان «پلیس، هوشمندی، پاسخگویی، مردم داری» نامگذاری شده است، افزود: امنیت یک مساله بسیار مهم نسبی و جامع است و تمام آحاد جامعه نسبت به آن موضوعیت می یابند باید پلیس حرفه ای مقتدر و یادگیرنده و دارای قدرت القایی بالا و حداکثر ظرفیت مشارکت جویی باشد.
به گفته وی، در سال 79 ایده تاسیس موسسات حفاظتی و مراقبتی و توسعه نگهبان محله در دستور کار قرار گرفت.
شرفی افزود: در سال 83 طرح این ایده به مجلس ارسال شد و کلیات آن به تصویب نمایندگان رسید و برای اجرایی شدن آن بعد از جلسات کارشناسی توسط ستاد کل نیروهای مسلح اساسنامه آن تصویب شد و در 17 آبان ماه 88 به تصویب رهبری رسید و از آن تاریخ نیروی انتظامی با کمک فرهیختگان این عرصه نسبت به پایه ریزی و تشکیل موسسات حفاظتی و مراقبتی اقدام کرد.
رئیس پلیس پیشگیری اضافه کرد: بخشی از ماموریت های ناجا برای تحقق اصل 44 قانون اساسی توسط صد هزار نگهبان محله و 720 موسسه مراقبتی و حفاظتی انجام می شود.براین اساس شاهد پیشگیری صد در صد جرائم بوده ایم. از مسئولان می خواهیم کمک کرده و از نگهبان محله حمایت کنند چون حمایت از آن ها حمایت از مردم است.
اجتمام ** 9105 ** 1418
خبرنگار: معصومه نیکنام ** ناشر: مریم برزآبادی

انتهای پیام /*

نظر شما