شناسهٔ خبر: 21787326 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه اطلاعات | لینک خبر

تعرفه انشعاب برق تا ۵ سال آینده به قیمت تمام شده می‌رسد

صاحب‌خبر -
معاون برق و انرژی وزیر نیرو به تشریح جزییات افزایش تعرفه انشعاب‌های برق در شهرها و روستاها پرداخت و گفت: بر اساس قانون «حمایت از صنعت برق کشور» تعرفه انشعاب برق تا ۵ سال آینده به قیمت تمام شده می رسد.
هوشنگ فلاحتیان در گفتگو با ایرنا افزود: بر اساس قانون «حمایت از صنعت برق کشور» که در سال ۱۳۹۴ به تصویب مجلس رسید و توسط رئیس جمهوری ابلاغ شده است، وزارت نیرو موظف است جدول هزینه برقراری انشعاب برق را به تفکیک مناطق مختلف کشور و در کلانشهرها به تفکیک مناطق شهرداری، به گونه‌ای تعیین و ابلاغ کند که میانگین آن از هزینه تمام شده بیشتر نشود.
وی ادامه داد: این در حالیست که به عنوان مثال تعرفه انشعاب برق اکنون در روستاها حدود ۱۰ درصد قیمت تمام شده است؛ اکنون وزارت نیرو برای هر حق انشعاب روستایی حدود ۴۰۰ هزار تومان دریافت می‌کند، در حالی که قیمت تمام شده آن حدود ۴ میلیون تومان است.
وی در تشریح جزییات افزایش تعرفه انشعاب های برق در شهرها و روستاها گفت: تعرفه یک انشعاب ۲۵ آمپر تک فاز خانگی در روستاها پیش از این ۳۲۴ هزار تومان بود که با ۷۶ هزار تومان افزایش به ۴۰۰ هزار تومان رسید. . البته تخفیف هایی هم برای تعرفه انشعاب های غیرخانگی روستاها (مغازه ها و …) در نظر گرفته شده است؛ هر انشعاب در این بخش یک میلیون و ۱۱۳ هزار تومان بود که به یک میلیون و ۳۶۹ هزار تومان افزایش یافت. ‌نامبرده با اشاره به اینکه تعرفه‌ها در شهرها متفاوت است، گفت: تعرفه هر انشعاب تک فاز در شهرهای تهران و کرج حدود یک میلیون و ۷۴۷ هزار تومان بود که بعد از این مرحله افزایش قیمت انشعاب ها به
۲ میلیون و ۱۹۸ هزار تومان رسید؛ حق انشعاب شهرهای تبریز، شیراز، اصفهان و مشهد هم تقریبا مشابه تهران (اندکی کمتر) محاسبه می شود. وی ادامه داد: در شهرهای مناطق گرمسیری، تخفیف‌های قابل توجهی دیده شده است؛ چنانکه قیمت هر انشعاب تک فاز در این شهرها حدود ۶۱۸ هزار تومان بود که به ۸۱۳ هزار تومان رسید .

نظر شما