شناسهٔ خبر: 21785884 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

اختصاص 5 هکتار از اراضی بافق به کشت کلزا

کارشناس دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در بافق گفت: در سال زراعی جدید 5 هکتار از اراضی بافق به کشت کل زا اختصاص داده‌شده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا به نقل از بافق خبر؛ مژگان میرزا باقری کارشناس دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد در دیدار با حمید عسکری رئیس جهاد کشاورزی بافق از اختصاص 5 هکتار از اراضی بافق به کشت کل زا در سال زراعی جدید خبر داد.

وی در ادامه گفت: با توجه به اهمیت کشت دانه‌های روغنی در کشور و ضرورت تولید مواد اولیه دانه‌های روغنی طرح افزایش تولید کلزا  یکی از طرح‌های موردتوجه است که از طریق وزارت جهاد کشاورزی به استان‌ها ابلاغ خواهد شد.

میرزا باقری در خصوص سهمیه کشت کل زا برای استان یزد در سال زراعی 1396- 1397 اظهار داشت: در سال زراعی جدید هزار هکتار برای استان یزد تعیین‌شده که این سطح سهمیه بین شهرستان‌ها تقسیم‌شده است.

کارشناس دانه‌های روغنی سازمان جهاد کشاورزی استان یزد تصریح کرد: شهرستان بافق در سال 1397-1396 باید 5 هکتار کشت کل زا را انجام دهد و قرار شد با کشاورزانی که دارای اراضی مرغوب هستند و تجربه کشت کافی دارند قرارداد بسته شود که یک نسخه از این قرارداد به کارگزار بیمه جهت بیمه مزارع و یک نسخه هم به بانک کشاورزی جهت پرداخت تسهیلات ویژه کاشت کل زا تحویل داده شود.

این مقام مسئول گفت: یکی از برنامه‌هایی که برای کمک به افزایش سطح تولید دانه‌های روغنی منظور شده تحویل دستگاه ریزدانه کار به متقاضیان کشت کل زا است. این دستگاه حدود 50-میلیون ریال آن به‌صورت بلاعوض است و بقیه قیمت دستگاه از طریق تسهیلات مکانیزاسیون پرداخت می‌شود و متقاضیان می‌توانند با خرید این دستگاه  علاوه بر کشت کل زا، کشت سایر محصولات مانند گندم، جو و حبوبات را انجام دهند.

میرزا باقری در پایان گفت: امیدواریم شهرستان بافق بتواند با برنامه‌ریزی صحیح درزمینهٔ کشت دانه‌های روغنی گام بردارد و تولید محصول خوبی را داشته باشد.

انتهای پیام/ع.ع

نظر شما