شناسهٔ خبر: 2178561 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

پكن به رهبران دانشجویان معترض هنگ‌كنگی اجازه سفر نداد

این رهبران معرضان دانشجویی تاكید كردند كه مسئولان فرودگاه به آنها اطلاع‌داده‌اند كه مقام‌های چین با سفر آنها به پكن به منظور رایزنی‌های مستقیم موافقت نكرده‌اند.

صاحب‌خبر -

مقام‌های چین به سه نفر از رهبران دانشجویان معترض كه تصمیم داشتند برای گفت‌وگوی مستقیم با مقام‌های این كشور به پكن سفر كنند، اجازه ورود ندادند.

به گزارش ایلنا به نقل از خبرگزاری فرانسه، این رهبران معرضان دانشجویی تاكید كردند كه مسئولان فرودگاه به آنها اطلاع‌داده‌اند كه مقام‌های چین با سفر آنها به پكن به منظور رایزنی‌های مستقیم موافقت نكرده‌اند.

«الکس چاو» رهبر انجمن‌های دانشجویی در هنگ‌کنگ به همراه «ائاسون چونگ» و «نیتان لوو» دو رهبر و فعال سیاسی در این شبه‌جزیره تصمیم داشتند امروز به پکن بروند تا با «لی کچیانگ» نخست‌وزیر چین درباره اعتراض‌ها دیدار کنند.

مقام‌های منطقه‌ای هنگ‌کنگ اعتصاب‌های دانشجویان را غیرقانونی خوانده و ادامه مذاکره با نمایندگان دانشجویان را رد کرده‌اند.

دانشجویان معترض هوادار دموکراسی در هنگ‌کنگ از حدود شش هفته گذشته با بستن خیابان‌ها و اشغال مراکز مهم تجاری سعی کردند تا مقام‌های منطقه‌ای این شبه‌جزیره را برای تغییر قانون اساسی و محدودیت‌های انتخابات ۲۰۱۷ قانع کنند.

 

نظر شما