شناسهٔ خبر: 2165615 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

درخواست روسيه از فرانسه براي تحويل ناو جنگي ميسترال تا پايان نوامبر

صاحب‌خبر - تهران / واحد مرکزی خبر / سیاسی 1393/08/23
روسیه روز جمعه به فرانسه هشدار داد اگر تا پایان این ماه (نوامبر) کشتی جنگی کلاس میسترال را به مسکو تحویل ندهد، با عواقب «جدی» رو به رو خواهد شد.
روسیه در حالی فرانسه را تهدید کرد که پاریس به علت نگرانی از نقش مسکو در بحران اوکراین، تحویل این ناو جنگی را بارها به تعویق انداخته است.
خبرگزاری ریانووستی به نقل از یک منبع بلندپایه و ناشناس روسیه اعلام کرد: «ما خود را برای احتمالات مختلفی آماده کرده ایم. ما تا پایان ماه منتظر می مانیم و سپس با جدیت موضوع را پیگیری خواهیم کرد.»
به موجب قرارد اولیه ای که سال 2011 بین روسیه و فرانسه امضا شد و ارزش آن برای تحویل دو ناو جنگی میسترال به ارزش یک میلیارد و 200 میلیون یورو (یک میلیارد و 500 میلیون دلار) است، نخستین ناو قرار بود جمعه به روسیه تحویل داده شود.
شرکت تسلیحاتی دولتی روسیه قرار بود امروز در مراسم تحویل این ناو شرکت کند.
اما همزمان با بحران اوکراین و کاهش سریع روابط غرب با روسیه، فرانسه از سوی متحدانش، بویژه آمریکا تحت فشار قرار گرفته است. فرانسه ماه سپتامبر تحویل این ناو را به تعویق انداخت.
به گزارش خبرگزاری فرانسه از مسکو، منبع روس گفت کارشناسان در حال حاضر مشغول بررسی زیانی هستند که روسیه متحمل شده است و نتیجه بررسی های خود را به طور علنی اعلام خواهند کرد.
171/106

نظر شما