شناسهٔ خبر: 2160155 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

معاون اتاق بازرگاني اسلامي : ايران ، الگويي مناسب براي طرح ايجاد کسب و کارخانگي

صاحب‌خبر - اصفهان / واحد مرکزی خبر/ اقتصادی

معاون دبیرکل اتاق بازرگانی اسلامی گفت : اجرای طرح ایجادکسب وکار خانگی در ایران الگویی مناسب برای سایر کشورهای اسلامی است.
عطیه نوازش علی در همایش ملی تخصصی نقش مشاغل خانگی در افزایش درآمد
خانوار و توسعه اقتصادی در اصفهان از راه اندازی پایگاه اطلاع رسانی تخصصی مشاغل بانوان در اتاق بارزگانی اسلامی خبرداد و افزود : دراین پایگاه متقاضیان می توانند از تجربه کسب وکار خانگی بهره مند و در دوره های آموزشی شرکت کنند.
وی گفت : شناسایی فرصت های تجاری و همکاری بین بانوان را از دیگر خدمات این پایگاه است.
عطیه نوازش علی به سابقه 30 ساله اتاق بازرگانی اسلامی با عضویت57 کشور اشاره کرد و گفت : 865 میلیون بانوی مسلمان عضو اتاق اسلامی هستند.
وی دسترسی به منابع مالی و نبود زیرساخت های اقتصادی را از چالش های اشتغال بانوان در کشورهای اسلامی برشمرد و افزود :کسب و کار خانگی در ایران به سبب مشارکت بانوان در خانواده نسبت به سایر کشورهای اسلامی درجایگاه مناسبی قرار دارد .
معاون دبیرکل اتاق بازرگانی اسلامی آموزش به بانوان را مهمترین وظیفه تشکل های بانوان جهت توسعه کسب و کار خانگی دانست.
رئیس خانه صنعت و معدن ایران هم در این همایش گفت : مشاغل خانگی نه فقط برای درآمدزایی بلکه باید درکاهش مسایل اجتماعی خانواده ها هم موثر باشد.
این همایش با هدف تحلیل و بررسی زیرساخت های کسب و کارخانگی ، فرهنگ سازی و ترویج کسب وکارخانگی ، معرفی مدل های اقتصادی مطابق با قانون ساماندهی کسب وکارخانگی ، مالکیت فکری و برندسازی در حوزه کسب وکار
خانگی و نقش آموزش در ارتقای درآمدکسب وکارخانگی و تجارت الکترونیک
در اصفهان برگزارشد.
برپایی نمایشگاهی از کسب وکار خانگی در بخش صنایع غذایی ، صنایع دستی و تزیینات از برنامه های جانبی این همایش بود.
0002

نظر شما