شناسهٔ خبر: 21546618 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

یازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست آغازبکارکرد

یازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست با حضور معاون اول رئیس جمهور، وزیر نفت، مدیرعامل شرکت ملی صنایع پتروشیمی و مدیران ارشد صنعت پتروشیمی و فعالان این صنعت در محل دائمی نمایشگاه های بین المللی تهران به طور رسمی آغاز به کار کرد.

صاحب‌خبر -
یازدهمین نمایشگاه بین المللی ایران پلاست آغازبکارکردبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صداوسیما ،در نمایشگاه امسال هزار و صد شرکت داخلی و خارجی حضور دارند.
مدیرعامل شرکت ملی پتروشیمی ایران با بیان اینکه حضور شرکت‌های خارجی در نمایشگاه امسال نسبت به سال گذشته ۲۱ درصد رشد داشته است گفت: در نمایشگاه امسال ۵۲۴ شرکت خارجی از ۲۳ کشور حضور خواهند داشت.
مرضیه شاهدایی در خصوص صنعت پتروشیمی هم گفت: در حال حاضر در صنعت پلیمر ۸ میلیون تن ظرفیت نصب شده داریم که از این ظرفیت ۶ میلیون تن تولید داریم.
شاهدایی گفت: از ۶ میلیون تن تولید داخلی ۳ و نیم میلیون تن در داخل کشور مصرف و باقی آن صادر می‌شود که در نظر داریم میزان مصرف داخلی را تا پایان سال یک میلیون تن افزایش دهیم.
شاهدایی در خصوص صادرات محصولات پلیمری هم گفت:: سال گذشته بیش از ۳ میلیون و ۱۰۰ هزار تن کالا به ارزش ۳ میلیارد و ۴۰۰ میلیون دلار صادر کرده ایم که امسال این رقم به ۴ میلیون تن افزایش خواهد یافت.
شاهدایی مهمترین برنامه شرکت ملی پتروشیمی ایران را تکمیل زنجیره تولید در این صنعت اعلام کرد و افزود: ایجاد ثبات و تداوم عرضه محصولات در بورس کالا پیگیری عقد قراردادهای بلند مدت تامین خوراک، افزایش توان خرید صنایع پایین دستی از طریق تامین منابع مالی یا فروش اعتباری، طراحی فرصت‌های جدید سرمایه گذاری، کمک به توسعه بازار‌های داخلی و صادراتی محصولات و پیگیری تولید گریل‌های جدید و خاص پلیمری از مهمترین محورهای صنعت پتروشیمی کشور در سال جاری خواهد بود.

ایران پلاست یازدهم با شعار «بهبود فضای کسب و کار در صنایع تکمیلی پتروشیمی و پلاستیک کشور» و حضور ۶۰۰ شرکت داخلی و ۵۲۴ شرکت خارجی برگزار می‌شود که نشان از رشد ۳۹ درصدی شرکت کنندگان داخلی و ۲۱ درصدی شرکت کنندگان خارجی نسبت به دوره گذشته دارد؛ شرکت‌هایی از بلژیک، دانمارک، آلمان، فنلاند، فرانسه، یونان، هند، صربستان، ایتالیا، کره جنوبی، اتریش، لوکزامبورگ، سوئیس، اسپانیا، انگلیس، تایلند، چک، قبرس، ترکیه، تایوان، چین، ژاپن و امارات در این نمایشگاه حضور دارند.

رونق بازار صنعت پلاستیک، جذب سرمایه خارجی، توسعه صادرات کالا‌ها و خدمات، تسهیل روند بازاریابی صنعت پلاستیک و انتقال فناوری‌های نو از مهمترین اهداف برگزاری نمایشگاه ایران پلاست است.
یازدهمین دوره نمایشگاه بین‌المللی ایران پلاست از امروز تا پنجم مهر در محل دائمی نمایشگاه‌های بین‌المللی تهران در چهار گروه مواد اولیه، کالاهای ساخته و نیمه ساخته شده، ماشین آلات و تجهیزات و خدمات در حال برگزاری است.
 
 حضور ۴۶ شرکت آلمانی در نمایشگاه ایران پلاست
 
 آلمان با ۴۶ شرکت در نمایشگاه ایران پلاست شرکت می‌کند.
«تروستن کهومان» رئیس انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات لاستیک و پلاستیک آلمان (VDMA) در گفتگوی اختصاصی با خبرنگار خبرگزاری صداوسیما با اعلام این خبر گفت: این انجمن بزرگ‌ترین تولیدکننده ماشین آلات صنایع پلاستیک جهان است که حدود ۲۲ درصد از ماشین آلات این صنعت را در جهان تولید می‌کنند و امسال حضوری گسترده در نمایشگاه ایران پلاست دارد.
وی افزود: شرکت‌های المانی، امسال در ۷۵۰ مترمربع در نمایشگاه ایران پلاست به ارائه دستاوردهای خود می‌پردازند.
وی با بیان اینکه حضور در ایران برای شرکت‌های آلمانی بسیارمهم است، گفت: نیمه نخست سال ۲۰۱۷ شرکت‌های المانی ۲۳ میلیون یورو به ایران صادرات داشته اند که نسبت به دوران قبل از برجام دو نیم برابر شده است.
رئیس انجمن تولیدکنندگان ماشین آلات لاستیک وپلاستیک آلمان با تاکیدبر اینکه ایران شریک تجاری مهم برای المان محسوب می‌شود، گفت:: ایران ظرفیت‌های بسیار بالایی دارد و شرکت‌های آلمانی نگاه خوشبینانه‌ای به آینده همکاری با ایران دارند.
کهومان افزود: ما بر روی نسل چهارم ماشین آلات صنعت لاستیک و پلاستیک کار می‌کنیم که اصطلاحا به آن‌ها ماشین‌های خودکنترلی گفته می‌شود ومی تواند انقلابی در این صنعت ایجاد کند.
وی تاکید کرد: ایران می‌تواند به عنوان یک کشور صنعتی و پیشرفته در منطقه، با بهره گیری از این ماشین‌های نسل جدید، به قطب صنعت لاستیک و پلاستیک منطقه تبدیل شود و آلمان حاضر است در این راه همه تلاش و اراده خود را به کارگیرد و ضمن راه اندازی خطوط تولید مدرن، برای انتقال دانش فنی و توسعه همه جانبه صنعت پلاستیک و لاستیک ایران گام بردارد.
یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست تهران با حضور ۱۱۰۰ شرکت داخلی و خارجی از دوم مهر درمحل دائمی نمایشگاه‌های بین المللی تهران آغاز به کار خواهد کرد.
۸ کارگاه عمومی و تخصصی بازیافت محصولات پلاستیکی برگزار می‌شود
 
­انجمن صنایع همگن پلاستیک با حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی در حاشیه برگزاری یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست اقدام به برگزاری کارگاه آموزشی «بازیافت پلاستیک طلای سبز» کرد.
با حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی کارگاه‌های آموزشی «بازیافت پلاستیک طلای سبز» ازجانب انجمن صنایع همگن پلاستیک در حاشیه نمایشگاه ایران پلاست برگزار شد.
انجمن صنایع همگن پلاستیک اجرای کارگاه آموزشی «بازیافت پلاستیک طلای سبز» را به صورت رایگان برای دو سطح از بازدیدکنندگان که سطح اول شامل دانش آموزان مدارس و سطح دوم شامل شرکت کنندگان و فعالان صنایع تکمیلی پتروشیمی، پلیمر و پلاستیک در زمینه بازیافت را برگزار کرد.

* بزرگترین همایش صادرات پلاستیک به عراق و افغانستان برگزار می‌شود


همزمان با برگزاری یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست، بزرگترین همایش صادرات پلاستیک به عراق و افغانستان با حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی در تهران برگزار می‌شود.

رویکرد یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست بهبود فضای کسب و کار همسو با توسعه صادرات محصولات، تجهیزات، خدمات فنی و مهندسی صنایع تکمیلی پتروشیمی است.

بر اساس این سیاست کلان یازدهمین نمایشگاه ایران پلاست با حمایت شرکت ملی صنایع پتروشیمی و به همت نشریه مدیریت نوین، همایش تخصصی صادرات فعالان صنایع تکمیلی پتروشیمی، پلیمر و پلاستیک به کشورهای عراق و افغانستان برگزار می‌شود. 
 

نظر شما