شناسهٔ خبر: 21542173 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس:

کارخانه‌های آذرآب و هپکو زمانی گل سرسبد صنعت خاورمیانه بودند

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس شورای اسلامی گفت: کارخانه‌های آذرآب و هپکو زمانی گل سرسبد صنعت خاورمیانه بودند و باید به دوران رونق و شکوفایی خود بازگردند.

صاحب‌خبر -

سید مهدی مقدسی امشب در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در اراک با اشاره به جلسه بررسی مشکلات صنایع اراک که با حضور وزرای کار، اقتصاد، صنعت، رئیس‌کل بانک مرکزی، مدیران عامل بانک‌های ملی و صنعت و معدن، رئیس سازمان خصوصی‌سازی، نمایندگان مردم اراک، کمیجان وخنداب در مجلس و استاندار مرکزی برگزار شد، اظهار کرد: با توجه به مشکلاتی که هفته گذشته پیرامون مسائل کارخانه‌های آذرآب و هپکو رخ داد و دغدغه‌های کارگران این شرکت‌ها، نامه‌ای با امضا مشترک نمایندگان مردم اراک در مجلس به رئیس‌جمهور ارسال و پیگیرهای لازم از طریق مسئولان ذی‌ربط بارها و بارها انجام شد.

وی تصریح کرد: نتیجه این پیگیری‌ها این شد که امروز نشستی با حضور با حضور وزرای کار، اقتصاد، صنعت، رئیس‌کل بانک مرکزی، مدیران عامل بانک‌های ملی و صنعت و معدن، رئیس سازمان خصوصی‌سازی، نمایندگان مردم اراک، کمیجان وخنداب در مجلس و زمانی قمی استاندار مرکزی در ساختمان وزارت صنایع برگزار و مباحث به‌صورت تخصصی بررسی شد.

نماینده مردم اراک، کمیجان و خنداب در مجلس گفت: در نشست امروز مصوبات خوبی به تصویب رسید که امیدواریم با اجرای به‌موقع مصوبات مشکلات کارگران برطرف شده و رونق گذشته به کارخانجات بازگردد.

مقدسی با بیان اینکه کارخانه‌های آذرآب و هپکو زمانی در خاورمیانه گل سرسبد بودند و باید به دوران رونق و شکوفایی خود باز گردند، خاطرنشان کرد: استاندار مرکزی باید پیگیری‌های لازم را به‌منظور عملیاتی شدن مصوبات انجام دهد تا شاهد بازگشت روحیه کار و تلاش در این مجموعه‌ها باشیم.

وی تأکید کرد: امیدواریم پرداخت حقوق معوق کارگران هرچه زودتر عملیاتی شود، مردم اراک بدانند نمایندگان آنها در مجلس امیرکبیروار دغدغه‌ها و مشکلات شهر را تا رسیدن به نتیجه پیگیری خواهد کرد.

به گزارش فارس، برگزاری مجمع آذرآب، متوقف شدن هرگونه سفارش واردات کالای تولیدی در داخل از خارج کشو، پرداخت تسهیلات 50 میلیارد تومانی مصوبه کارگروه ملی توسط بانک ملی، پیگیری قراردادهای منعقده شرکت آذر آب با کارفرمایان و به نتیجه رساندن آن و جلوگیری از لغو و فسخ قراردادها، همکاری تأمین اجتماعی نسبت به ارائه خدمات و تمدید اعتبار دفترچه‌های کارگران هپکو، پرداخت تمام بدهی‌های شرکت هپکو به کارگران و نظارت کامل بر عملکرد سهامدار جدید هپکو، جلوگیری از واردات و ثبت سفارش محصولات تولیدی هپکو از خارج از کشور،تمدید قرارداد شرکت هپکو با سازمان همیاری شهرداری‌ها برای ساخت ماشین‌آلات راه‌سازی  و اجرایی شدن قرارداد ساخت 3000 دستگاه ماشین‌آلات توسط شرکت هپکو و تحویل به سازمان مدیریت بحران کشور از مهم‌ترین مصوبات جلسه امروز بررسی مشکلات آذرآب بود.

 انتهای پیام/ج/

نظر شما