شناسهٔ خبر: 21540295 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: روزنامه آفرینش | لینک خبر

تعيين تکليف رقم سود سهام عدالت و دهک‌هاي در اولويت

صاحب‌خبر -

مشاور سازمان خصوصي سازي با بيان اينکه در حال حاضر 33 ميليون نفر شماره شباي خود را وارد سامانه کرده اند تاکيد کرد: نمي توان گفت چند درصد از 49 ميليون نفري که مشمول دريافت سهام عدالت مي شود، سود سهام را در هفته جاري دريافت مي کنند چرا که هم بايد ارقام سودي که از شرکت ها اخذ شده محاسبه شود، هم اينکه در حال حاضر نمي‌دانيم از اولويت هايي که به شوراي اصل 44 پيشنهاد داده‌ايم، کدام يک مصوب مي شوند. قاعدتا از جمعيتي که شماره شبا وارد کرده اند، بخشي از آنها در اولويت اول خواهند بود.

وي با اشاره به تعيين دهک هايي که در اولويت پرداخت سود سهام عدالت هستند، اظهار داشت: پيشنهادهايي را براي تعيين دهک‌هاي صاحب اولويت به شوراي اصل 44 ارائه کرده‌ايم و در اين هفته شوراي اصل 44 درباره تعيين اولويت ها تصميم مي گيرد.

سبحاني درباره برآورد ميزان ارقامي که به عنوان سود سهام عدالت واريز خواهد شد، گفت: ميزان سودي که پرداخت مي شود به ميزان جمعيتي که در اولويت پرداخت قرار مي گيرند، بستگي دارد. بايد بدانيم سودي که از شرکت‌ها دريافت مي کنيم به چه تعدادي تعلق خواهد گرفت.

وي با اشاره به کساني که تا پايان شب گذشته اقدام به تسويه اقساط سهام عدالت نکرده اند، اظهار داشت: قانون گذار يک فرصت 6 ماه در اختيار مشمولين سهام عدالت قرار داده بود که نسبت به تسويه اقساط تا سقف يک ميليون تومان اقدام کند. سهام به سقف يک ميليون تومان تخصيص پيدا نکرد در طي 10 سال 532 هزار تومان از محل سودها تامين شد. قانون گذار در سال 85 هم پيش بيني اين موضوع را داشت و تبصره اي را به تصويب رساند که اگر اين سقف يک ميليون تومان در طي 10 سال تامين نشد، باقيمانده را مشمول سهام عدالت، خودش مي تواند تحت عنوان آورده خود با تمايل و از روي اختيار بپردازد.سبحاني تاکيد کرد: مهلت تسويه اقساط به پايان رسيد و ابدا اين مهلت تمديد نمي شود.مشاور سازمان خصوصي سازي با بيان اينکه وراث براي دريافت سود سهام عدالت مشکلي نخواهند داشت، گفت: وراث اين امکان را داشتند که به نمايندگاي از متوفيان وارد سامانه شوند و صورت حساب را مشاهده کنند و باقيمانده اقساط را بپردازند.

نظر شما