شناسهٔ خبر: 21512710 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

طنین «نوای لالایی» در آستان مقدس امامزادگان/ کودکان صومعه‌سرایی با شش ماهه کربلا هم نوا شدند

خبرگزاری شبستان: همزمان با همایش شیرخوارگان حسینی، نوایی لالایی مادران در آستان مقدس امامزاگان صومعه‌سرا طنین انداز شد و کودکان با شش ماهه کربلا هم نوا شدند.

صاحب‌خبر -

خبرگزاری شبستان_ صومعه‌سرا: نقاط مختلف این شهرستان امروز شاهد حضور شیرخوارگان سبزپوشی بود که به عشق طفل شیرخوار دشت نینوا، لباس سربازی حضرت را بر تن کرده بودند.

 

مادران با حزن و اندوه ردای سبز و سفید بر تن شیرخوارگان خود کرده بودند و نوای لای لای علی اصغر را در مصلی نماز جمعه شهرستان و بقاع متبرکه سر می‌دادند تا همنوا با رباب شوند.

 

 

این همه جمعیت برای این آمده بود که با مصیبت جانکاه رباب (س) همدردی کنند، هر چند که از آن واقعه سال‌ها می‌گذرد، اما مادران با حضور خویش می‌خواستند دردی از دردهای رباب را تسکین بخشند.

 

مداح اهل بیت عصمت و طهارت کربلایی وحید نفیسی وقتی نوای بخواب علی اصغر را سر ‌داد و کودکی را در بغل گرفت و کودک گریان بود، ناخودآگاه حاضرین یاد صحنه‌ای افتادند که علی اصغر (علیه‌السلام) از تشنگی بی‌تاب بود و بانو رباب شیری نداشت که به فرزند دلبندش بدهد و صدای گریه مادران تا آسمان ها شنیده می شد.

 

 

مادران با حضور در این مراسم معنوی، کودکان و نوزادان خود را برای توسل به حضرت علی‌اصغر (علیه‌السلام) روی دستان خود گرفته و هم ناله با زنان کربلا برای غربت و مظلومیت سرور و سالار شهیدان حضرت اباعبدالله الحسین (علیه‌السلام) گریستند.

 

همایش شیرخوارگان حسینی در قالب طرح بصیرت عاشورایی در امامزاده‌های شاخص صومعه‌سرا برگزار شد و سوگواران حسینی و علاقه‌مندان به خاندان عصمت و طهارت (علیه‌السلام) در آن به عزاداری پرداختند.

 

 

خانمی جوان که با نوزادش در این مراسم حضور داشت به خبرنگار خبرگزای شبستان اظهار داشت: من از همان سال اولی که مراسم شیرخوارگان در شهرستان برگزار شد، به این مراسم می‌آمدم.

 

وی با بیان اینکه اسم نوزاد 8 ماهه من علی اصغر است، افزود: من بچه دار نمی‌شدم و حاجتم را سال گذشته از مراسم شیرخوارگان حسینی گرفته‌ام و دستان کوچک باب الحوائج نذرم را ادا کرد.

 

 

این مادر صومعه‌سرایی با بیان اینکه فرزندم را نذر امام حسین (علیه‌السلام) کرده‌ام تا غلامی درگاه اهل بیت (علیه‌السلام) را کند، گفت: ما باید فرزندانمان را از کودکی حسینی بار بیاوریم.

 

گفتنی است، صدها کودک شیرخواره که پارچه سبز مزین به نام علی اصغر (علیه‌السلام) و یا امام حسین (علیه‌السلام) بر پیشانی و لباس سقا بر تن داشتند در آغوش مادران خود روز جمعه پا به آستان امامزادگان نهادند و عطر حسینی را در اماکن متبرکه پراکنده کردند.

 

گزارش: مائده فلاحتکار ضیابری

نظر شما