شناسهٔ خبر: 21510319 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

برگزاری همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در اردبیل + فیلم

همزمان با سراسر کشور و در روز منتسب به حضرت علی اصغر (ع) همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در شهرهای مختلف استان اردبیل برگزار شد.

صاحب‌خبر -
برگزاری همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی در اردبیل
به گزارش خبرگزاری صدا و سیما ، در این مراسم که از ساعت 9 صبح امروز در اردبیل و در دو نقطه سالن رضازاده و امامزاده سیدصدرالدین اردبیل برگزار شد جمع کثیری از بانوان با چشمانی اشک‌بار به یاد شش ماهه کربلا باب‌الحوائج علی اصغر(ع) عزاداری کرده و در حزن و اندوهی غمبار فریاد همنوایی با کوچکترین شهید دشت نینوا را سر دادند.
در این همایش که در نخستین جمعه ماه محرم الحرام برگزار شد، شیرخوارگان و طفلان حسینی اردبیل با لباس های سبز و سفید، یاد لب تشنه ترین و خردسال ترین شهید تاریخ اسلام حضرت علی اصغر (ع) را گرامی داشتند.
در این مراسم یکی از روحانیون در سالن رضازاده اردبیل اظهار کرد: امروز بشریت گم شده واقعی خود را در مکتب و مرام امام حسین (ع) می‌جوید که در احیای مکتب اسلام قرآن و اهل بیت جان فدا کرد اما در برابر ظالمان و فاسقان روزگار سرخم نکرده است.
همایش شیرخوارگان حسینی علاوه بر شهر اردبیل در سایر شهرهای این استان نیز برگزار شد تا مادران به همراه فرزندانشان اوج ارادت، محبت و انس قلبی خود را به آرمان بلند امام حسین (ع) نشان دهند.
قرائت زیارت عاشورا، بیان احکام شرعی، عزاداری جوانان عاشورایی و اجرای مراسم شیرخوارگان حضرت علی اصغر (ع) از جمله برنامه هایی اجرا شده در این همایش ها بود.
همایش شیرخوارگان حسینی در اردبیل
همایش شیرخوارگان حسینی در اردبیل
همایش شیرخوارگان حسینی در اردبیل
همایش شیرخوارگان حسینی در اردبیل
همایش شیرخوارگان حسینی در اردبیل

نظر شما