شناسهٔ خبر: 21509956 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تغییر رویکرد مادی به انگیزه الهی زمینه پیروزی دوران دفاع مقدس شد

خبرگزاری شبستان: فرمانده سپاه امام حسن مجتبی (ع) با تاکید بر این مطلب که تفکر قالب مادی نظامی محض پس از فرار بنی صدر خارج شد، گفت: تغییر رویکرد مادی به انگیزه الهی زمینه پیروزی دوران دفاع مقدس است.

صاحب‌خبر -

سردار یوسف مولایی، فرمانده سپاه امام حسن مجتبی علیه السلام استان البرز در گفتگو با خبرنگار خبرگزاری شبستان در البرز در خصوص دفاع مقدس و انگیزه های رفتاری رزمندگان، گفت: در دوران دفاع مقدس امکانات و امتیازهای ویژه ای چون انگیزه الهی داشتیم، که در حال حاضر در بحث شهدای محور مقاومت ادامه یافت.

 

به گفته سردار مولایی در برهه جنگ، عواملی با عنوان عوامل برتری ساز وجود دارد، که با قیاس توان دو کشور می توان آن را دریافت.

 

وی «انگیزه الهی» را مهم ترین شاخه دوران دفاع مقدس خواند و توضیح داد: در اوائل دوران دفاع مقدس، بنابر سیاست های بنی صدر که می توان به کم کردن سربازی و لغو برخی ماموریت ها و اقلام نظامی اشاره کرد، ایران از آمادگی و تجهیزات رویارویی با جبهه مخالف بهره مند نبود.

 

سردار مولایی توضیح داد: بعضی سران ارتش پس از انقلاب از کشور خارج شدند، سپاه نیز تازه تشکیل شده بود ولی در مقابل دشمن کلاسیک که ۱۲ارتش را وارد کشور کرده بود توانایی لازم را نداشت.

 

وی با تأمل بر جنگ های داخلی کشور در اوائل انقلاب مطرح کرد:  جنوب غرب کشور، شمال کشور حضور ده ها گروه مخالف که فعال شده بودند و این زمان بود که عراق وارد جنگ با ایران شد.

 

وی با بیان این مطلب که امتیاز و عوامل برتر در آن زمان چیزی جز انگیزه الهی نبود، توضیح داد: نقطه عطف جنگ در سال ۱۳۶۰قدرت مطلقه جنگ با بنی صدر بود که طی این دوران ۲نامه برای امام مبنی بر عدم توانایی دفاع و مقاومت در مقابل دشمن نوشت.

 

تفکر قالب مادی نظامی محض پس از فرار بنی صدر خارج شد

 

وی ادامه داد: فرماندهی جنگ از یک تفکر قالب مادی نظامی محض پس از فرار بنی صدر خارج شد و به دست افرادی چون شهید چمران و شهید صیاد شیرازی افتاد.

 

وی عنوان کرد: تغییر رویکرد بنی صدر در دوران دفاع مقدس در ۵مهر ۱۳۶۰، اولین عملیات دفاع مقدس با عنوان ثامن الائمه و حصر آبادان شکل گرفت.

 

وی تصریح کرد: ایمان به خدا، اعتماد به خدا و توسل به اهل بیت (ع) و تأسی به امام حسین علیه السلام، انگیزه الهی است، که مهم ترین عنصرهای پیروزی دوران دفاع مقدس است.

 

سردار مولایی با در نظر گرفتن جایگاه فرهنگ شهادت در اذهان عمومی آزادی‌خواهان مطرح کرد: فرهنگ شهادت تنها متعلق به ما نیست، بلکه رهبری چون گاندی با باور به امام حسین علیه السلام برای مبارزه خود قیام کرد.

 

وی تبعیت از امام خمینی (ره) و نقش مردم را در بحث پیروزی دوران دفاع مقدس مهم خواند و گفت: عملیات های متعدد خارج از قالب نظامی به واسطه تبعیت مردم از امام (ره) انجام شد.

 

 

نظر شما