شناسهٔ خبر: 21464917 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

گردهمایی شیرخوارگان حسینی در ایران و 41 کشور جهان

تهران- ایرنا- دبیر مجمع جهانی حضرت علی اصغر (ع) از برگزاری گردهمایی شیرخوارگان حسینی در چهار هزار و 500 نقطه ایران و همزمان در 41 کشور جهان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار فرهنگی ایرنا، داود منافی پور روز سه شنبه در نشست خبری عظیم ترین اجتماع بانوان و شیرخوارگان حسینی که به مناسبت روز جهانی بزرگداشت مقام حضرت علی اصغر (ع) برگزار می شود، گفت: همزمان با اولین جمعه ماه محرم، 31 شهریورماه امسال شاهد برگزاری همایش بزرگ شیرخوارگان حسینی خواهیم بود.
وی افزود: امسال لباس دوخته شده شیرخوارگان در دو رنگ سبز و سفید در حال آماده شدن است که آمار آن برای توزیع در داخل کشور، حدود یک میلیون دست لباس خواهد بود و نزدیک به 100 هزار دست لباس ویژه این مناسبت نیز به 51 کشور میزبان گردهمایی شیرخوارگان حسینی ارسال خواهد شد.
دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) وی که نشست خبری خود را در کارگاه دوخت لباس شیرخوارگان حسینی برگزار می کرد، ادامه داد: در اینجا برای شیرخوارگان حاضر در مراسم 41 کشور جهان، لباس دوخته می‌شود.
منافی پور اظهار داشت: نزدیک به ۳۰ هزار نفر از بانوان به صورت داوطلب در حال دوخت لباس هستند و این همایش در ۴ هزار جلسه برگزار می‌شود.
وی همچنین به ترجمه نذرنامه آماده شده توسط مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) به هشت زبان دنیا برای مادران شیرخوارگان حسینی اشاره کرد و گفت: این نذرنامه به زبان‌های عربی، اردو، انگلیسی، روسی، آذری، استانبولی، سواحیلی نیجریه و سواحیلی تانزانیا اشاره کرد و گفت: پس از آماده شدن لباس های ویژه مراسم به همراه نذرنامه در کشورهای مختلف توزیع می‌شود.
منافی‌پور در ادامه تأثیر انقلاب اسلامی بر مردم جهان را بسیار خوب ارزیابی کرد و گفت: در هند و روسیه تعداد زیادی شیعه داریم و با توجه به مجموعه بزرگ شیعیان در هندوستان، امیدواریم با احیای این همایش ها و گردهمایی ها در آنجا پیام کربلا را هر چه بهتر منتقل کنیم.
دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) همچنین به ایجاد مدیریتی در مجمع جهانی اهل‌بیت (ع) با عنوان «مدیریت تحقیقات استراتژیک مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع)» و تأسیس آن اشاره کرد و گفت: نخبگان شیعه و اهل سنت و مسیحیان، نقطه اصلی مراسم ما خواهند بود.
به گفته منافی پور قدرت مظلومیت حضرت علی‌اصغر (ع) به تازگی در جهان در حال نمایان شدن است، اما هنوز طلوع نکرده و فجر آن در راه است.
وی همچنین به دعوت از رئیس شورای خلیفه‌گری مسیحیان در تهران اشاره کرد و افزود: بر این باوریم که اگر پرچم مظلومیت حضرت علی‌اصغر(ع) در جهان معرفی شود، خیلی فجایع، آسیب‌ها و جنایت‌ها بدون شک کاهش خواهد یافت.
منافی‌پور به برگزاری مراسم شیرخوارگان حسینی در یکی از کلیساهای تهران هم اشاره کرد ولی نامی از محل آن نبرد.
دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) تصریح کرد: با شجاعت و رشادت می‌خواهیم به حوزه ادیان ورود پیدا کنیم چرا که معتقدیم در خصوص حضرت علی اصغر (ع) در دنیا حرف برای گفتن فراوان داریم.

** نخستین سوگواره بین‌المللی حضرت علی‌اصغر (ع) برگزار می شود
منافی پور از برگزاری نخستین سوگواره بین‌المللی حضرت علی‌اصغر (ع) با مشارکت جامعة المصطفی‌ العالمیه در قالب شعر، عکس، دل نوشته، کلیپ‌ و دیگر قالبهای هنری خبر داد و گفت: چنین برنامه ای تاکنون اجرا نشده است و امسال برای اولین بار حدود 230 تشکل غیرایرانی در 115 ملیت در این سوگواره شرکت کنند.
دبیر مجمع جهانی حضرت علی‌اصغر (ع) به پیشنهاد ساخت و راه اندازی بیمارستان حضرت علی اصغر(ع) ویژه شیرخوارگان اشاره کرد و از خیرین سلامت دعوت کرد در ساخت و راه اندازی این بیمارستان مساعدت و همراهی کنند.
منافی پور خاطرنشان کرد: گردهمایی شیرخوارگان حسینی روز جمعه، 31 شهریورماه همزمان با اول محرم با حضور بیش از 130 هزار شیرخوار حسینی و مادران آنها و با سخنرانی آیت‌الله کاظم صدیقی، مداحی علی انسانی، علی آیینه‌چی و مرتضی طاهری با دعوت از 40 خانواده شهدای مدافع حرم از ساعت 9 صبح در مصلای بزرگ امام خمینی (ه) در تهران و همچنین مراسمی در مهدیه تهران و مرقد امام خمینی (ره) برگزار می‌شود.
وی پیش بینی کرد بزرگترین اجتماع شیرخوارگان حسینی، امسال در حرم مطهر حضرت علی بن موسی الرضا (ع) برگزار شود بنابراین با برنامه ریزی انجام گرفته توسط آستان قدس رضوی، تمامی صحن های حرم مطهر برای برگزاری این مراسم مهیا خواهد شد.
فراهنگ: 1355**1055
خبرنگار: علی اکبرقزوینیان**انتشار: زینب کارگر

نظر شما