شناسهٔ خبر: 21457299 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

گزارش فارس از نشست رئیس سازمان هنری و رسانه‌ای امور سینمایی و دفاع مقدس

مستندی با موضوع شهید حججی آماده‌ می‌شود/ تولید فیلم سینمایی با موضوع شهید باقری

جعفری رئیس سازمان هنری و رسانه‌ای امور سینمایی و دفاع مقدس در آستانه هفته دفاع مقدس از تولیدات مختلف در حوزه سینما و تلویزیون این سازمان خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار سینمایی خبرگزاری فارس نشست رسانه ای سازمان هنری و امور سینمایی دفاع مقدس با حضور علی اصغر جعفری رییس سازمان هنری و رسانه ای امور سینمایی و دفاع مقدس و اصحاب رسانه صبح امروز برگزار شد.

علی اصغر جعفری در ابتدا گفت: دفاع مقدس ما تجلی ایثار و فداکاری است و امید به پیروزی در برابر امریکا و اسراییل در منطقه است. اگر پیروزی ملت عراق را در برابر داعش می بینیم ناشی از استقامت ملت ما اشت که یک الگو را در جهان نشان داد.

وی گفت: به فعالیت های مان در هفته دفاع مقدس اشاره می کنم. در حوزه تئاتر دفاع مقدس در این هفته از 30 عنوان نمایشنامه با این محتوا در تیراژ 75 هزار نسخه رونمایی خواهیم کرد و آغاز به کار نشر هنر دفاع خواهد بود. رونمایی از مجموعه مقالات پدیدار شناسی حوزه تئاتر دفاع مقدس رونمایی خواهد شد. نشست تخصصی در این زمینه و دو نمایش نامه آخر و هفت عصر تجلیل خواهیم کرد.

مستندی با موضوع شهید حججی پخش می‌شود

وی افزود: در حوزه فیلم کوتاه مستند و انیمیشن باید بگویم که آغاز به کار جشنواره رسام با رویکرد مدافعان وطن و حرم و ...در دو بخش اصلی فیلم و فیلمنامه در سطح بین الملل برگزار خواهد شد. فراخوان این جشنواره به زودی منتشر می شود. مستندی را با عنوان نگاه در ارتباط با شهید حججی از شبکه های سیماپخش خواهد شد. البته نماهنگی نیز در این ارتباط تولید شده است که پخش می شود. فیلم چالش های مادربزرگ با محتوای مد نظر به کارگردانی دیندار و همچنین فیلم «قلک های شکسته» به کارگردانی قلی زاده از تلویزیون پخش می شود. کار مشترکی بین ما و شبکه سحر با عنوان «خرمشهر تا سارایوو »انجام شده است.

ساخت مجموعه انیمیشن «فرزندان انقلاب»

جعفری در ادامه با اشاره به تفاهم نامه ای که بین آنها و معاونت سیما صورت گرفته است گفت: مجموعه انیمیشن بلند در 180 قسمت با عنوان «فرزندان انقلاب» تولید خواهد شد. مجموعه فیلم های سینمایی را در نظر داریم که مورد حمایت قرار دهیم. 3 فیلم سینمایی تفاهم نامه اش امضا شده است. «شگرا»، «کاتالیزور» و «یونس» سه اثر سینمایی هستند که قرار است مورد حمایت قرار بگیرند و بخشی از هزینه اش را پرداخت خواهیم کرد. البته در برخی فیلم ها مشارکت داریم مثلا فیلمی درباره سرلشکر شهید حسن باقری که قرار است با کمک بنیاد سینمایی فارابی آن را انجام دهیم.نمایشگاه عکسی با 30 قطعه عکس نیز خواهیم داشت و روز یکشنبه در هفته آینده در خانه هنرمندان افتتاح می‌شود.پخش برنامه «روبروی ماه» با موضوع  معرفی کتاب‌های تقریظ شده

وی در ادامه عنوان کرد: برنامه تلویزیونی با عنوان «تکه ای از آسمان» را از شبکه آموزش خواهیم داشت که در هفته دفاع مقدس از شبکه آموزش نمایش داده می شود. آغاز هفتگی پخش برنامه «روبروی ماه» از دیگر برنامه ها است که کتاب های تقریظ شده توسط رهبری نیز معرفی خواهد شد. برنامه «از خرمشهر تا قدس» از دیگر کارهایی است که دررسانه ملی انجام خواهیم داد و در دست تولید قرار دارد. 2 فیلم تلویزیونی را با مشارکت معاونت استان ها انجام دادیم فیلم «نُه و پنج دقیقه» که حماسه شهید یاسینی است و «اشنوگل» که در جشنواره فجر هم حضور داشته است که در نوبت پخش و اکران قرار دارند. ما در روز 30 شهریور اولین اجرای مشترک گروه های موزیک کل نیروهای مسلح را خواهیم داشت.

شاه‌حسینی دبیر جشنواره فیلم‌های کوتاه 

جعفری ادامه داد: اولین آلبوم موسیقی نیز در عرصه دفاع مقدس رونمایی می شود. که هنرمندانی چون معتمدی، محسن ابراهیم، علیرضا افتخاری برخی از خوانندگانی هستند که در این آلبوم حضور دارند. در حوزه موسیقی نشست های تخصصی نیز خواهیم داشت. از 50 ساعت فیلم های آرشیوی سوپر هشت 40 شاهد رونمایی خواهد شد. البته 10 مستند از این مجموعه 40 شاهد نیز از تلویزیون پخش خواهد شد. اولین جشنواره رسانه های دیجیتال دفاع مقدس با رویکرد مدافعان حرم و وطن کارش را آغاز خواهد کرد. انسیه شاه حسینی نیز دبیر جشنواره فیلم های کوتاه خواهد بود.


 وی در پاسخ به پرسش خبرنگار فارس مبنی بر اینکه در حوزه پخش و اکران فیلم ها و همچنین بهره گیری از افراد متخصص در شورای سیاستگذاری که موجب رونق سینمای دفاع مقدس می‌شود چه فعالیت هایی صورت گرفته گفت: یکی از مشکلات فیلم ها حوزه اکران است طرحی را اماده کردیم که از ظرفیت سالن های نیروهای مسلح استفاده کنیم که مقدمات آن فراهم شده است. بخشی از سالن‌ها در پادگان‌ها است که برای خانواده ها طراحی می‌کنیم در این بین متوجه شدیم که آمار خوبی از از نظر سالن داریم. در ارتباط با افرادی که در بخش سیاست‌گذاری ما حضور دارند باید بگویم که شوراهای تخصصی داریم که اعضا آن جزو افراد صاحب نام هستند. و از نظرات‌شان بهره خواهیم برد. خط سیاسی در این عرصه نداریم از تفکرات مختلف نیز طی این مدت بهره برده‌ا‌یم.

انتهای پیام/ 

نظر شما