شناسهٔ خبر: 21453933 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: وزارت آموزش و پرورش | لینک خبر

اجراي دوره هاي توانمندسازي معلمان به مدارس واگذار مي شود

رئيس مركز برنامه ريزي، منابع انساني و فناوري اطلاعات، از واگذاري اجراي دوره هاي توانمندسازي معلمان به مدارس خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش مركز اطلاع رساني و روابط عمومي وزارت آموزش وپرورش، اسفنديار چهاربند، مهارت تفكر و انديشيدن را به عنوان مهم‌ترين شايستگي و پايه رشد انسان برشمرد و اظهاركرد: اهداف ساحت هاي ششگانه تربيت در نظام تعليم و تربيت از جمله ساحت‌هاي تربيتي و اخلاقي، سياسي،‌اجتماعي، اقتصادي و حرفه‌اي، زيستي و تربيت بدني بدون وجود مهارت تفكر محقق نمي شود، بنابراين مهم ترين كاري كه معلم بايد به آن بپردازد، پرورش تفكر و انديشيدن در دانش آموزان است.

وي افزود: اگر بخواهيم دانش آموزاني خلاق تربيت كنيم مي بايست پرورش تفكر همواره در اولويت باشد و معلمان از روش هاي تدريس فعال و خلاقانه استفاده كنند.

چهاربند ادامه داد: معلمي كه مي خواهد از روش هاي تدريس خلاقانه استفاده كند بايد خود دوره هاي مربوط به روش تدريس درس پژوهي و خلاقانه را گذرانده باشد و بتواند با به اشتراك گذاشتن تجارب حرفه اي، زمينه استفاده ساير معلمان از تجربياتش را نيز، فراهم كند.

وي تصريح كرد: مدير مدرسه و شوراي معلمان به عنوان 2 ركن اساسي مدرسه براي توسعه درس پژوهي و برنامه ريزي نيازمند اختيارات كافي و قانوني مي باشند، بنابراين با اين رويكرد، مسئوليت اجراي دوره هاي توانمندسازي معلمان بايد به مدارس واگذار شود.

چهاربند با اشاره به سياست تمركززدايي و مدرسه محوري، خاطرنشان كرد: تاآخر مهرماه دستورالعملي به مدارس ارسال مي شود كه طبق آن مسئوليت اجراي دوره هاي توانمندسازي معلمان تا سقف30 ساعت برعهده مسئولين مدرسه قرار مي گيرد.

وي با بيان اين كه سامان دهي، اجرا، نظارت و ارزشيابي دوره‌ها برعهده مدير، ‌نماينده معلمان و معاون آموزشي خواهد بود، گفت: اجراي اين دوره ها در مدارس باعث مي شود تا گروه هاي آموزشي در مدارس شكل گيرد و با توسعه روش هاي تدريس، زمينه استفاده همه معلمان از اين روش ها براي آنان فراهم شود

نظر شما