شناسهٔ خبر: 21331343 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: جوان | لینک خبر

پيروزي شيرين مقابل ايتاليا نايب قهرمان المپيك در شروع جام قهرمانان بزرگ مردان واليبال جهان

کولاکوويچ: اين تازه شروع کارمان بود!

روزنامه جوان

يک شــروع مقتدرانه در جـام قهرمانان قاره‌ها براي شاگردان کولاکوويچ با پيروزي مقابل ايتاليا رقم خورد تا تيم ملي واليبال کشورمان امروز با روحيه‌اي خوب در دومين بازي در اين مسابقات به مصاف تيم امريکا برود.

صاحب‌خبر -
سعيد احمديان 
 
يک شــروع مقتدرانه در جـام قهرمانان قاره‌ها براي شاگردان کولاکوويچ با پيروزي مقابل ايتاليا رقم خورد تا تيم ملي واليبال کشورمان امروز با روحيه‌اي خوب در دومين بازي در اين مسابقات به مصاف تيم امريکا برود.
 سالن «گايشي هال» شهر ناگويا ژاپن از ديروز ميزبان جام قهرمانان بزرگ مردان جهان است، شش تيم برتر واليبال دنيا به شرق دور آمده‌اند تا نمايشگر رقابت‌هاي مهيج و جذابي براي رسيدن به سکوي قهرماني باشند. اين رقابت‌ها ديروز با سه بازي آغاز شد تا تنور اين رقابت‌ها از همان روز اول داغ شود.
  
اولين برد پس از 4 سال
واليباليست‌هاي کشورمان پس از ناکامي در ليگ جهاني، در جام قهرمانان بزرگ قاره‌ها به دنبال جبران هستند، رقابت‌هايي که از ديروز آغاز شد و آنها در اولين مسابقه پيش از ظهر ديروز مقابل ايتاليا به ميدان رفتند تا هواداران يک ظهر تمام واليبالي را تجربه کنند. برخلاف ليگ جهاني که شاگردان کولاکوويچ نمايشي نااميدکننده داشتند، ديروز و در نخستين مسابقه سرحال‌تر و بهتر از بازي‌هاي روزهاي ابتدايي‌شان با هدايت کولا ظاهر شدند و با عملکرد خيره‌کننده‌‌شان در دفاع و سرويس توانستند ايتاليا را شکست دهند و با يک پيروزي شيرين، جام قهرمانان بزرگ قاره‌ها را آغاز کنند. در اين مسابقه، تيم ايران در ست‌هاي اول، سوم و پنجم به ترتيب با امتيازهاي 25 بر 19، 28 بر 26 و 15 بر 11 به پيروزي رسيد و در ست‌هاي دوم و چهارم اين مسابقه 25 بر 23 و 31 بر 29 مغلوب ايتاليا شد تا در نهايت در نخستين گام جام قهرمانان مردان جهان، شاگردان کولاکوويچ در اين بازي ماراتن‌گونه 3 بر2 فاتح ميدان باشند.
 
اين اولين پيروزي ايران برابر ايتاليا پس از چهار سال است. تيم واليبال كشورمان آخرين بار در قهرماني جهان 2014 توانسته بود اين تيم را 3 بر يک شکست دهد و پس از آن در چهار سال و چهار مسابقه متوالي در ليگ جهاني 2016 و 2017، جام جهاني 2015 و المپيک 2016 برابر اين تيم 3 بر صفر بازنده شده بود. جام قهرمانان بزرگ قاره‌ها 2017 پايان طلسم ايتاليا بود، چراكه شاگردان کولاکوويچ توانستند پيروزي مقابل ايتاليا، نايب‌قهرمان المپيک ريو را جشن بگيرند.
  
پيروزي با استفاده از اشتباهات حريف
آناليز عملکرد تيم ملي واليبال کشورمان در بازي مقابل ايتاليا نشان مي‌دهد که شاگردان کولا توانستند با استفاده از توپ‌هاي برگشتي و اشتباهات لاجوردي‌ها پيروز ميدان باشند. شاگردان کولاکوويچ در اين بازي 67 امتياز با اسپک، هشت امتياز با دفاع روي تور، سه امتياز با سرويس و 42 امتياز با اشتباهات حريف به دست آوردند، در حالي که ايتاليا 67 امتياز با اسپک، 15 امتياز با دفاع روي تور، هشت امتياز با سرويس و 22 امتياز با اشتباهات حريف کسب کرد. با بررسي اين آمار مشخص مي‌شود که ايران فقط در زمينه استفاده از اشتباهات حريف براي کسب امتياز، شرايط بهتري نسبت به حريف قدرتمند خود داشته است.
  
کولاکوويچ: اولين شگفتي بود
کولاکوويچ پس از پيروزي مقابل ايتاليا معتقد است که شاگردانش بهتر از ليگ جهاني ظاهر شده‌اند: «ما در ليگ جهاني در چنين سطحي بازي نکرديم، اما در اين ديدار هر ست بسيار نزديک دنبال شد. ايتاليايي‌ها اشتباهات زيادي داشتند و ريسک بالايي انجام دادند، هرچند ايتاليا بيشتر از ايران موفق به دفاع روي تور شد، اما در مقابل ايران در دريافت و تبديل توپ‌ها به امتياز از پشت خط فوق‌العاده ظاهر شد.» سرمربي تيم ملي واليبال وعده مي‌دهد که سورپرايزهاي شاگردانش ادامه خواهد داشت: «ما با اميد و آرزوهاي بسياري پا به اين تورنمنت گذاشته‌ايم و به دنبال خلق شگفتي در برابر تيم‌هاي قدرتمندتر از خود در جهان هستيم. امروز اولين شگفتي را خلق کرديم و اين فرصت را داريم تا در برابر برزيل، امريکا، فرانسه و ژاپن هم به برتري دست يابيم. ما هر روز مي‌توانيم با کسب پيروزي يک سورپرايز داشته باشيم.»
 
جيانلورنزو بلنجيني، سرمربي ايتاليا تيم کشورمان را شايسته اين پيروزي عنوان کرد: «به طور قطع ايران شايسته اين پيروزي بود. انعطاف خوبي در زمين نداشتيم و خوب هم بازي نکرديم، اما در ست چهارم خوب بازي کرديم و اميدوار بوديم که بتوانيم در ست پنجم پيروز شويم، اما نتوانستيم بازي را ببريم و خيلي ناراحتيم.» سيمونه بوتي، کاپيتان تيم ملي ايتاليا هم گفت: «در ظاهر سطح بازي دو تيم ايران و ايتاليا يکسان بود، اما تفاوت اصلي در دفاع و سرويس بود که ايران بهتر از ايتاليا کار کرد. متأسفم، مي‌توانستيم از هزاران راه ديگر براي پيروزي استفاده کنيم، اما ايران واقعاً خوب بازي کرد. اين پيروزي را به آنها تبريک مي‌گويم.»
  
امروز ديدار با امريکا
شاگردان کولاکوويچ امروز در دومين بازي خود از ساعت 11:10 مقابل امريکا قرار مي‌گيرند. آخرين رويارويي ايران با دارنده مدال برنز المپيک ريو به خرداد امسال و در رقابت‌هاي ليگ جهاني برمي‌گردد که واليباليست‌هاي ايالت متحده توانستند تيم کشورمان را در سه ست متوالي شکست دهند. امريکا ديروز توانست ژاپن را از پيش‌رو بردارد و آنها هم مانند ملي‌پوشان ايران، جام قهرمانان بزرگ قاره‌ها را با برد شروع کرده‌اند. در ديگر بازي‌هاي امروز برزيل که ديروز توانست در سه ست متوالي فرانسه را شکست دهد با ايتاليا بازي مي‌کند و فرانسه هم با ژاپن روبه‌رو خواهد شد.

نظر شما