شناسهٔ خبر: 21317897 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: مشرق | لینک خبر

شجاعی: طلا را مدیون جیوگانیک هستیم

منبع: ایسنا

مجتبی شجاعی با تمجید از عملکرد کمیته رویینگ و سرمربی رومانیایی گفت: با دو ماه تمرین به طلای آسیا رسیدیم و قطعاً با حمایت بیشتر می‌توانیم در بازی‌های آسیایی نیز بدرخشیم.

صاحب‌خبر -

به گزارش مشرق، دارنده مدال طلای رویینگ قهرمانی آسیا درباره عملکرد رویینگ چهار نفره ایران در تایلند اظهار کرد: هربار که به مسابقات فکر می‌کنم با خودم می‌گویم که چطور توانستیم با آن شرایط سخت به مدال طلا برسیم. قایق ما اصلاً مناسب نبود و خود آقای جیوگانیک هم اعتقاد داشت که با آن قایق مسابقه ندهیم اما شبانه‌روز برای تنظیم قایق ما تلاش کرد و توانست شرایط ما را درست کند. ما در مقدماتی خیلی خوب پارو زدیم و در فینال هم درخشیدیم و با اختلاف به مقام قهرمانی رسیدیم. ما آنقدر از نظر بدنی شرایط خوبی داشتیم که در فینال راحت پارو زدیم و به مدال طلا رسیدیم. این موضوع در حالی رقم خورد که قایق مناسب وزن ما هم نبود.

شجاعی با بیان این مطلب که مدال طلا را مدیون مربی رومانیایی هستند،‌ گفت: ما دو ماه با جیوگانیک کار کردیم و به این سطح بالای آمادگی رسیدیم. او هم از نظر فنی و هم از نظر روانی تیم را تقویت کرد و نتیجه‌اش شد ۸ مدال آسیایی که تا کنون سابقه نداشته‌است. واقعاً این مدال طلا را مدیون مربی رومانیایی هستیم و امیدوارم با ادامه همکاری با او و حمایت از این مربی بتوانیم در بازی‌های آسیایی نیز مدال را تکرار کنیم. البته باید از تلاش‌های آقای کاویانی و خانم عباسی هم تشکر کنم که شبانه‌روز در کنار سرمربی تیم ملی بودند.

ملی‌پوش قایقرانی ایران در پاسخ به این سوال که پیش‌بینی‌اش از بازِی‌های آسیایی چیست؟ تصریح کرد: بازی‌های آسیایی شرایط بسیار متفاوتی دارد. کارمان در این رقابت‌ها بسیار دشوار است و باید خیلی تلاش کنیم اما ببینید وقتی با دو ماه تمرین به این سطح از آمادگی می‌رسیم قطعا با ۱۰ الی ۱۱ ماه تمرین وضعیت بسیار بهتری کسب خواهیم کرد. قطعا اگر از جیوگانیک حمایت شود و مسئولان در کل به قایقرانی توجه کنند می‌توانیم مدال‌های زیاد و خوشرنگی در بازی‌های آسیایی کسب کنیم. به هر حال همه کشورها برای حضوری قدرتمند در جاکارتا تلاش می‌کنند و ما هم نباید عقب بیفتیم.

شجاعی ادامه داد: قایقرانی رشته پرمدالی است و بچه‌های این رشته خودشان را ثابت کرده‌اند. زمان آن رسیده که مسئولان ورزش ایران بیشتر به این رشته توجه کنند که آنقد در بازی‌های آسیایی و المپیک مدال دارند. این ملی‌پوشان پتانسیل خودشان را نشان داده‌اند و قطعاً با حمایت بیشتر می‌توانند نتایج درخشانی بگیرند و تاثیر زیادی در رده‌بندی کاروان کشور داشته باشند.

دارنده مدال طلای رویینگ چهار نفره ایران در آسیا در پایان به وضعیت کمیته رویینگ اشاره کرد و گفت: هم از آقای امینی و هم از آقای صادقی تشکر می‌کنم که به فکر رویینگ بودند. ما مدیونشان هستیم چرا که با حمایت از رویینگ و جذب آقای جیوگانیک این رشته را زنده کردند و به ما سر و سامان دادند.

نظر شما