شناسهٔ خبر: 21245888 - سرویس علمی-فناوری
نسخه قابل چاپ منبع: ایسنا | لینک خبر

گسترش همکاری پژوهشی دانشگاه کردستان با دانشگاه آلبورگ دانمارک

نمایندگی کردستان

تفاهم‌نامه همکاری‌های تحقیقاتی و تبادل دانشجو و هیأت‌ علمی مابین دانشکده انرژی دانشگاه آلبورگ دانمارک و دانشکده مهندسی دانشگاه کردستان به امضاء رسید.

صاحب‌خبر -

به گزارش ایسنا، تفاهم‌نامه همکاری‌های تحقیقاتی و تبادل دانشجو و هیأت‌علمی بین دانشکده انرژی دانشگاه آلبورگ دانمارک و دانشکده مهندسی دانشگاه کردستان با حضور جان پدرسون رییس دانشکده انرژی دانشگاه آلبورگ، دکتر بیورانی معاون پژوهشی دانشگاه کردستان و دکتر شفیعی معاون گروه همکاری‌های علمی و بین‌المللی دانشگاه کردستان در دفتر ریاست دانشکده انرژی دانشگاه آلبورگ به امضاء رسید.

این تفاهم‌نامه در راستای توسعه ارتباطات علمی و تحقیقاتی دانشگاه کردستان با دانشگاه‌های معتبر اروپایی و به منظور انجام پروژه‌های مشترک تحقیقاتی تهیه و تدوین شده است و بر اساس این تفاهم‌نامه دانشگاه آلبورگ تعهد کرده که سالانه از دو دانشجوی دکتری فعال در حوزه انرژی جهت فرصت مطالعاتی شش ماهه حمایت مالی کند.

همچنین هر دو دانشگاه توافق کرده‌اند که دانشجویان دکتری معرفی شده برای تحصیل در مقطع دکتری از پرداخت شهریه تحصیلی معاف شوند و در زمینه تبادل اعضای هیات علمی و محققان همکاری داشته باشند و سالانه هزینه اقامت دو نفر از محققان مهمان را تامین کنند. در انجام پروژه‌های تحقیقاتی، اختراعات و مقالات مشترک همکاری داشته باشند و به عنوان شریک در پروژه‌های تحقیقاتی اروپایی مشارکت داشته باشند.

هر دو دانشگاه در برگزاری کنفرانس‌ها، کارگاه‌ها و سمینارهای مشترک هم توافق کرده‌اند.

انتهای پیام

نظر شما