شناسهٔ خبر: 21204202 - سرویس اقتصادی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

مدیر شعب بانک تعاون آذربایجان غربی عنوان کرد؛

اشتغال و تولید اولویت اول بانک تعاون/ پرداخت550 میلیارد ریال تسهیلات توسط بانک تعاون در حوزه صنعت و مسکن/ رشد 5 برابری صدور ضمانت نامه بانکی

مهدی تقوی گفت: در راستای تحقق اقتصاد مقاومتی بحث تولید و اشتغال اولویت اول بانک تعاون است.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج از ارومیه، مهدی تقوی مدیر شعب بانک توسعه تعاون در آذربایجان غربی در نشست خبری که بمناسبت هفته تعاون برگزار شد، گفت: حدود ۲۵درصد اقتصاد باید در دست تعاونی ها باشد.این بانک دولتی یک زیر مجموعه تعاون برای وزارت رفاه است که بحث اشتغال و تولید اولویت این بانک می باشد.
وی ادامه داد: مهم ترین بخش اقتصادی کشور، تولید و اشتغال است که بانک توسعه تعاون در حوزه صنعت و مسکن کشاورزی خدمات بازرگانی ۵۲۵میلیارد ریال تسهیلات پرداخت کرده است البته از این میزان ۴۰درصد  در صنعت و معدن و ۲۵درصد در کشاورزی سرمایه گذاری گردیده است.
مدیر شعب بانک توسعه تعاون در استان ، افزود: در کل ایران ما به لحاظ پرداخت تسهیلات خود اشتغالی رتبه دوم را داشتیم و افزایش پرداخت تسهیلات از سال ۹۳رشد محسوس داشته است.

وی گفت: با عنایت به قرارداد های همکاری با کمیته امداد و بهزیستی تسهیلات بانک توسعه تعاون منجر به اشتغال شده و با تلاش کارشناسان و بازرسی همه به سرانجام رسیده اند.
تقوی ضمن تاکید بر دغدغه رهبر معظم انقلاب مبنی بر سهولت ازدواج جوانان اذعان داشت: در سال ۹۵ آذربایجان غربی در حوزه تسهیلات ازدواج ۱۱۳درصد به تعهدات عمل کرده است 
که در سال ۹۶  و با توجه به افزایش بودجه رشد 4 درصدی تسهیلات وام ازدواج داریم.
این مقام مسئول ادامه داد: ۸۲درصد تعهد پرداخت  ازدواج را در پنج ماه امسال پرداخت کرده ایم که با در نظر گرفتن این میزان تعداد تسهیلات ازدواج ۴۰۷نفر در پنج ماهه امسال بوده است. لازم به ذکر است رقم تسهیلات اعطایی بالاتر از ۱۰میلیون تومان می باشد.
سرپرست شعب بانک توسعه تعاون در آذربایجان غربی با اشاره به حمایت بانک توسعه تعاون از تعاونی ها و فعالیت های صنعتی در استان اظهار داشت: .سقف تسهیلات ۱۰میلیاردی برای واحد های تولیدی با همکاری صندوق توسعه در نظر گرفته شده است 
وی همچنین به حوزه جذب منابع بانکی اشاره کرد و گفت: در حوزه جذب منابع بانکی ببش از سه برابر از سال ۹۳به بعد رد منابع داشتیم که ما از حسن نظر مشتریان و اعتمادشان به ما کمال تشکر را داریم. 

تقوی با اشاره به صدور ضمانت نامه های بانکی گفت: در صدور ضمانت نامه ها از سال۹۳ تا امروز رشد ۵ برابری نسبت به قبل داشته است .

وی بیان کرد: در بانک ها توسعه ما ۱تا ۱۸درصد کارمزد داریم و این کارمزدها برای عموم مردم قابل ارایه است و همه این ها صرفا برای خدمات است.

نظر شما