شناسهٔ خبر: 21144126 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

تداوم فرار مسلمانان روهینگیا از میانمار/ کشف اجساد ۱۵ تن

خبرگزاری شبستان: با ادامه قتل عام مسلمانان روهینگیایی به دست نیروهای دولتی میانمار، ده ها هزار نفر از آنها به سمت مرز بنگلاش گریختند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری شبستان به نقل از شبکه سی ان ان، با ادامه قتل عام مسلمانان از سوی نیروهای ارتش میانمار، حدود 40 هزار نفر از مسلمانان روهینگیا مجبور به فرار از این کشور و عزیمت به سوی مرزهای بنگلادش شدند.

منابعی در سازمان ملل متحد اعلام کردند ده ها هزار تن از مسلمانان روهینگیایی در میانمار راه مرزهای بنگلادش را در پیش گرفته‌ اند.

در عین حال به گزارش رسانه های محلی بنگلادش، قایق حامل افرادی که از رویدادهای خشونت بار در راخین فرار کرده و به سمت بنگلادش در حال حرکت بودند در رودخانه «ناف» واژگون شد. (رودخانه ناف در مرز میانمار و بنگلادش یکی از گریزگاه های مردم مسلمان میانماری به حساب می آید.)

به گفته مرزبانان بنگلادشی اجساد 15 نفر از این افراد به خشکی های این کشور رسیده است. همچنین جسد یکی از سرنشینان این قایق نیز در یک نقطه دیگر رودخانه کشف شده است.

در روزهای اخیر 39 تن به دلیل واژگونی قایق در این رودخانه جان باختند.

سازمان ملل ارتش میانمار را به پاکسازی نژادی متهم کرده است.

از زمان آغاز درگیری ها در ۲۵ ماه اوت، دستکم 100 تن کشته شده اند که تنها 12 تن از قربانیان از نیروهای پلیس بودند و بقیه از مسلمانان بودند.

به دنبال این درگیری‌ ها، ده ها هزار تن از مسلمانان روهینگیایی برای فرار از خشونت‌ ها و درگیری‌ ها به مرز با بنگلادش پناه بردند؛ با این حال مقامات بنگلادشی اجازه ورود آنها به بنگلادش را نمی دهند.

در خشونت های یک سال گذشته در میانمار بیش از 87 هزار مسلمان روهینگیا به بنگلادش گریخته اند.

«آنگ سان سوچی» رهبر میانمار به دلیل سکوت در قبال خشونت ها علیه مسلمانان روهینگیا در طول یک سال اخیر مورد انتقاد شدید نهادهای بین المللی قرار دارد.

120 هزار مسلمان در ایالت راخین میانمار زندگی می کنند.

 

نظر شما