شناسهٔ خبر: 21045991 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: راه دانا | لینک خبر

مدیرکل دامپزشکی کهگیلویه و بویراحمد:

خدمات رسانی رایگان 19 اکیپ ثابت و سیار دامپزشکی استان در عید قربان

مدیرکل دامپزشکی استان از نظارت ویژه بهداشتی 19 اکیپ دامپزشکی استان بر ذبح دام‌های قربانی در استان در روز عید قربان و عرفه خبر داد.

صاحب‌خبر -

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از صبح زاگرس دکتر عبداله بهمنش با اشاره به نزدیک شدن عید سعید قربان گفت: در این ایام 19 اکیپ بر ذبح بهداشتی دام‌ها نظارت دارند تا از هرگونه بیماری قابل انتقال از دام به انسان جلوگیری شود.

وی با اشاره به اینکه این نظارت‌ها در دو روز عرفه و عید قربان انجام می‌شود، عنوان کرد: خدمات این 19 اکیپ که به صورت ثابت و سیار رایگان است و کارشناسان دامپزشکی و روحانیون ناظر شرعی در این اکیپ‌ها حاضر هستند.
 
دکتر بهمنش افزود: به لحاظ رعایت نکات بهداشتی و اطمینان بیشتر  بهتر است مردم دام قربانی خود را فقط از مراکز معتبر و تحت نظارت این اداره کل تهیه نمایند.
 
وی خاطرنشان کرد: به علاوه در روز عید قربان، تمامی ادارات  دامپزشکی و کشتارگاه‌های دام سطح استان به مردم خدمات رایگان خواهند داد.
 
مدیرکل دامپزشکی استان کهگیلویه وبویراحمد ذبح دام در معابر و خیابان‌ها را زمینه‌ساز آلودگی محیط زیست و بروز بیماری‌های مشترک بین انسان و دام دانست و از مردم خواست ذبح قربانی را حتی الامکان در کشتارگاه ها تحت نظارت ناظرین ذبح شرعی و بهداشتی انجام دهند و بمنظور کنترل بیماری تب کریمه کنگو بعد از بازرسی کارشناسان دامپزشکی و تائید آن ، لاشه دام قربانی را بمدت 24 ساعت در یخچال نگهداری، سپس اقدام به توزیع آن نمایند.
 
انتهای پیام/7044
 

نظر شما