
وی افزود: گواهینامهها و تاییدیههای ایمنی و عملکرد صادرشده از سوی سازمان ملی استاندارد، به شرط انجام سرویسهای ماهانه ازجانب نصابان مجاز، دارای اعتبار یکسالهاند و بعد از یکسال نیاز به بازرسی مجدد و اخذ تاییدیههای سرویسهای ماهانه ازجانب نصابان مجاز میباشد؛ مدیران و مالکان آپارتمانها به استناد مبحث ۲۲-۲-۶ مقررات ملی ساختمان موظفند، ضمن عقد قرارداد سرویس و نگهداری ماهانه با شرکتهای نصاب، در خصوص بهرهگیری از خدمات شرکتهای بازرسی واجد صلاحیت از سازمان ملی استاندارد ایران، جهت انجام بازرسی ادواری (سالانه) و اخذ تاییدیه ایمنی و عملکرد، از طریق مراجعه و ثبتنام در سایت سازمان ملی استاندارد به آدرس lift.isiri.gov.ir، اقدام کنند.
بیات در ادامه افزود: این ادارهکل در خصوص استانداردسازی آسانسورهای اماکن عمومی که محدودیت انجام بازرسی وجود نداشتهاست، اقدامات ترویجی و بازرسی رایگان انجام دادهاست. سال گذشته، ادارهکل استاندارد استان تهران ۱۳۰۰ دستگاه آسانسور اماکن عمومی و دولتی شامل بیمارستانها، دانشگاهها، خوابگاههای دانشجویی، ادارات و ارگانهای دولتی و قضایی، و نیز مراکز تجاری و فروشگاهها را بصورت رایگان، بازرسی کرد و در جریان این بازرسیها، نواقص آسانسورها به مدیران و متولیان آن گزارش داده شد. در خصوص ساختمانهایی که علیرغم اخطارهای دادهشده اقدام به رفع نواقص آسانسورهای خود نکردند، مراتب به مراجع قضایی گزارشدادهشد و باید پاسخگوی قصور خود باشند.
مدیرکل استاندارد تهران در پایان یادآور شد: بسیاری از آسانسورهایی که در برجهای قدیمی مانند مجموعههای آتیساز و اکباتان، پیش از اجباری شدن استاندارد آسانسورها، نصب شدهاند، مدیران آنها باید جهت پیشگیری از بروز حوادث احتمالی، سریعا برای استانداردسازی آسانسورها خود اقدام کنند.
انتهای پیام/
خبرگزاری میزان: انتشار مطالب و اخبار تحلیلی سایر رسانه های داخلی و خارجی لزوماً به معنای تایید محتوای آن نیست و صرفاً جهت اطلاع کاربران از فضای رسانه ای منتشر می شود.
منبع: تسنیم