شناسهٔ خبر: 20843923 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

سردار سلامی: تصویرمنتشره از شهید حججی نشانه فاصله بین حق و باطل است

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار ایرنا ، سردار سرتیپ پاسدار حسین سلامی روز دوشنبه در مراسم بزرگداشت شهدای مدافع حرم در حسینیه امام خمینی (ره ) در ستاد فرماندهی نیروی زمینی سپاه پاسداران انقلاب اسلامی اظهار کرد : چهره جوان برومند ایران را نگاه کنید سرشار از وقار، آرامش، زیبایی معنوی صلابت و شکوه انقلابی بود .
وی افزود : این، نشانگر تجلی روح ایمان در کالبد یک جوان مجاهد است که از خانه به خاطر اسلام و دفاع هجرت کرده است .
سردار سلامی گفت: وقتی شهادت در نزد مردمی، ایده آل ، آرزو و یک فرهنگ می شود نشان می دهد که یک ملت، زنده است .
جانشین فرمانده سپاه افزود : وقتی جوانان ما چنین آزمایش های بزرگی را مردانه سپری می کنند و افتخار آفرین ظاهر می شوند ما متوجه می شویم که هیچ قدرتی حتی آمریکا و متحدانش ، قادر به شکست ایران اسلامی نیست .
سردار سلامی اظهار کرد: آمریکا در حال سرنگونی است و دوره اقتدارش به پایان رسیده است.
جانشین فرمانده سپاه گفت: حججی شهادتی حسین‌گونه و مظلومانه در دفاع از شرف و آزادی و حریت مسلمانان در جبهه مقاومت و سوریه داشت.
وی با بیان اینکه شهید حججی در آن میدان آنقدر باشکوه بود که نماد یک ملت می شود، افزود: این شهید بزرگوار همانند کوهی از آرامش و صلابت در میان آن تلاطم می ایستد، ولی به چهره خبیث و نکبت بار آن قاتل بی رحم نگاه کنید تمام آثار خباثت و جنایت از چهره آن شرور می بارد ، شهدای ما نشانه‌های مستحکم جهان اسلام و اعتبار نظام جمهوری اسلامی ایران هستند.
سردار سلامی با اشاره به اینکه امروز جوانان ما دلها و قلبهایشان را روانه جبهه کرده‌اند اظهار کرد : وقتی جوانان یک ملت اینقدر با شعور و اشتیاق، عمق استراتژیک دشمن را درک می‌کنند، باید بگوییم جغرافیای جهاد امروز مرزهای ملی را نمی‌شناسد بلکه مرزهای ما مرزهای عقیده است.
این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه باید دشمن را در سرزمین‌های وسیعی به دام انداخت و آرزوهایش را دفن کرد گفت: ایران در ناامن‌ترین نقطه جهان، امن‌ترین کشور جهان است و دلیلش همین جوانان شهیدی هستند که می‌بینیم.
سردار سلامی با اشاره به اینکه ما در دو جنگ بزرگ جهانی شرکت کردیم درحالیکه جنگ‌های جهانی امروز مثل جنگ‌های قدیم نیست، افزود: دفاع مقدس دقیقا مدل یک جنگ جهانی بود زیرا همه دنیا در مقابل ما بودند.
جانشین فرمانده کل سپاه تصریح کرد: ما در آن نبرد به پیروزی رسیدیم ولی بعد از آن جنگی با ابعاد وسیع علیه ما براه انداختن و ما را تحریم اقتصادی همه جانبه کردند و تصورشان این بود که ایران یا تسلیم می‌شود یا آماده پذیرش یک جنگ مسلحانه گسترده خواهد بود.
سردار سلامی با اشاره به اینکه استکبار از همه توان خود ازجمله تهاجم فرهنگی ، فتنه ، ارعاب و تهدید علیه ملت ما استفاده کردند اما موفق نشدند، افزود: وحدت امت و امام در این شرایط زیباترین و الهام بخش ترین قاعده ای است که باعث پیروزی ما در دهه اخیر بر استکبار شد.
این فرمانده دفاع مقدس ادامه داد: امروز چهره شکست خورده استکبار را می‌بینیم که فاقد استراتژی معین هستند.
سردار سلامی درباره اینکه آیا امروز آمریکا در تحولات منطقه موثر است، گفت: امریکا به پایان خود نزدیک شده و عجز و ناتوانی آنها را در میدان سیاست و تحولات نظامی منطقه می‌بینیم درحالیکه انقلاب اسلامی با بسط ساختار قدرت در جهان توانسته جبهه مقاومت را به پیروزی برساند.
وی با اشاره به قدرتمند شدن حزب الله لبنان در سال‌های اخیر گفت: حزب اللهی که قبلا در لبنان فقط تاثیر داشت، اکنون دامنه تاثیر منطقه‌ای و جهانی دارد و به تنهایی می‌تواند تمام سرزمین‌های اشغالی را آزاد کند.
جانشین فرمانده کل سپاه ادامه داد:دیدیم که صهیونیست‌ها با یک حرف سید حسن نصرالله که مخازن آمونیاک را در حیفا تهدید کرد، آن مخازن را جمع کردند و بعد از آن، نصرالله نیروگاه هسته‌ای دیمونا را تهدید کرد.
این فرمانده دوران دفاع مقدس با بیان اینکه امروز دیپلماسی و سیاست خارجی ما دارای محتوای عظیم و پشتوانه قدرت نظامی است، گفت : وقتی ما بر خلیج فارس که انرژی جهان از آن می‌گذرد مسلط هستیم، مگر کسی می‌تواند ما را منزوی و تهدید کند؟
سردار سلامی اظهار کرد: امروز جنگ را از کارون به شرق مدیترانه و دریای سرخ انتقال داده‌ایم.
جانشین فرماندده سپاه در پایان گفت : ما بعنوان مدافعان انقلاب و مسئولان نظام جمهوری اسلامی وظیفه داریم از خانواده شهدای مدافع حرم قدردانی و نسبت به پاسداشت یاد شهدای گرانقدر آنها اقدام کنیم و حضور این همه از مسئولان نظام جمهوری اسلامی در این مراسم نشانگر همین واقعیت است.
به گزارش ایرنا این مراسم با حضور مسئولان لشکری و کشوری از جمله علی لاریجانی رئیس مجلس شورای اسلامی، سید رضا صالحی امیری ، وزیر ارشاد ،سید حسن هاشمی، وزیر بهداشت ، حجت الاسلام و المسلمین محمود علوی وزیر اطلاعات ، محسن رضایی، دبیر مجمع مصلحت نظام و سردار صفوی مشاور مقام معظم رهبری برگزار شد.
در این مراسم همچنین خانواده شهدای مدافع حرم ،شهید حججی، شهید خوش محمدی، شهید علی مددی و شهید عظیمی نیز حضور داشتند.
«محسن حججی» اهل نجف آباد اصفهان، جهادگر بسیجی و از اعضای فعال «موسسه شهید کاظمی» در روزهای پیش در مرز سوریه به اسارت داعش درآمد و به دست جنایتکاران داعش در راه دفاع از حرم اهل بیت عصمت و طهارت به فیض شهـادت نائل آمد.
اجتمام** 1095**1776
خبرنگار: رضا رضایی مجد** انتشار: لیلا خطیب زاده

انتهای پیام /*

نظر شما