شناسهٔ خبر: 20841829 - سرویس فرهنگی
نسخه قابل چاپ منبع: ایرنا | لینک خبر

مدیر کل هنری بنیادشهید: مسابقات قرآنی خانواده های شاهد و ایثارگر از 26 مرداد آغاز می شود

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار اجتماعی ایرنا، حسینعلی بیات روز دوشنبه در نشست خبری افزود: در این دوره از مسابقات قرآنی 720 نفر از خانواده های شاهد و ایثارگر در دو مرحله با حضور ایثارگران و فرزندان پسر و در بخش دیگر همسران و دختران ایثارگر برگزار خواهد شد.
وی اظهارداشت: در مرحله اول که از 26 تا 29 مرداد برگزار می شود 320 نفر از ایثارگران و فرزندان پسر آنها حضور خواهند داشت، همچنین در مرحله دوم و با حضور 400 نفر از همسران و فرزندان دختر این مسابقات در روزهای 30 مرداد تا دوم شهریور است.
بیات ادامه داد: این دوره از مسابقات در سه مرحله شهرستانی، استانی و کشوری است که در مرحله شهرستانی 25 هزار نفر و در مرحله استانی 10 هزار نفر از خانواده های شاهد و ایثارگر حضور داشتند.
وی با بیان اینکه در مرحله کشوری 720 نفر حضور خواهند داشت، اضافه کرد: مسابقات در چهار رشته حفظ، قرائت، تفسیر و مفاهیم است و نفرات اول هر رشته در گروه خواهران و برادران برگزیده خواهند شد.

** فعالیت 470 هزار خانواده شاهد و ایثار در برنامه های قرآنی
مدیرکل هنری بنیادشهید ادامه داد: در حال حاضر 470 هزار نفر از خانواده های اهد و ایثارگر در سراسر کشور در برنامه های قرآنی فعالیت دارند.
وی با بیان اینکه همچنین 470 حافظ کل قرآن و 150 قاری درجه یک در میان جامعه ایثارگری در کشور وجود دارد، تصریح کرد: فعالیت های قرآنی بنیادشهید در قالب آموزش به این افراد ارائه می وشد که دوره های آموزشی به صورت پیشتازان، غیرحضوری و آموزش مهدویت است.
وی اضافه کرد: همچنین در یک هزار و 350 مدرسه، 90 کانون، یک هزار و 100 حسینیه و 730 هیات مذهبی آموزش های قرآنی به ایثارگران و خانواده های شهدا ارائه می شود.
بیات افزود: بنیادشهید در سال های گذشته براساس ۀآخرین ارزیابی شورای توسعه فعالیت های قرآنی زیرمجموعه شورای عالی انقلاب فرهنگی، از میان 30 دستگاه به عنوان یکی از هشت دستگاه برتر در حوزه قرآنی معرفی شد.

** برگزاری کنگره ملی شعر شهدای منا و مدافع حرم در شهریور
مدیر گروه تلویزیونی شاهد همچنین به اجرای برنامه های تلویزیونی در حوزه ایثار و شهادت اشاره کرد و گفت: در مجموع 26 فیلم سینمایی در این حوزه از گل پامچال تا شوق پرواز تولید و پخش شده است و اکنون سه برنامه تلویزیونی «قاصدک، خط ویژه عشق و امروز با تو (حشن تولد شهدا)» در حال تولید و یا پخش شده است.
وی ادامه داد: همچنین برنامه مثبت جنگ مربوط به خاطرات طنز ایثارگران 20 قسمت آن تولید و پخش و 20 قسمت دیگر در حال تولید است و فیلم های کوتاه نامه های آسمانی نیز هر روز پخش می شود.
بیات اضافه کرد: نمایش هفت روز از تیر 60 و فیلم سینمایی درباره هفتم تیرماه که تا هشتم تیرماه نسخه نهایی فیلم تحویل بنیادشهید می شود از دیگر برنامه های تلویزیونی است که امیدواریم به جشنواره فیلم فجر هم برسد.
وی خاطرنشان کرد: سال گذشته نیز 10 مستند درباره شهدای منا ساخته شد و امسال نیز کنگره شعر شهدای منا و شهدای مدافع حرم برگزار می وشد که تا 10 شهریورماه مهلت ارسال آثار به این کنگره است و به احتمال قوی در شهریورماه خود کنگره نیز برگزار خواهد شد.اجتمام ** 7268 ** 1418
خبرنگار : مهناز بیرانوند ** انتشار: مریم برزآبادی

انتهای پیام /*

نظر شما