شناسهٔ خبر: 2082638 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا:

طرح زمستاني در جاده ها از 19 آذرماه شروع مي شود طرح زمستاني در جاده ها از 19 آذرماه شروع مي شود

خبرگزاری شبستان: رئيس پليس راهنمايي و رانندگي نيروي انتظامي از آغاز طرح زمستاني از 19 آذرماه تا 25 اسفندماه خبرداد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار شبستان، سردار اسکندر مومني، رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا در حاشيه جلسه کميته هماهنگي اجرايي طرح ‌هاي ويژه ترافيکي که با حضور مسئولان دستگاه‌ها و سازمان‌هاي دخيل در امر ترافيک برگزار شده بود، گفت: اين جلسه با هدف ارزيابي و بررسي اقدامات طرح تابستاني و نيز برنامه ريزي براي طرح زمستاني امسال برگزار و تصميم‌گيري‌هاي اساسي در اين زمينه انجام شده است.

وي با بیان اينکه بيشترين حجم تصادفات متعلق به استان هاي کرمان، خراسان رضوي و اصفهان است، گفت: حضور و استقرار دستگاه هاي مسئول با توجه به آمار تصادفات در استان‌ها يا پاسگاه‌ها و محورهاي پر تصادف اعمال مي‌شود؛ براساس هماهنگي هاي صورت گرفته با وزارت کشور مقرر شد از ظرفيت محلي مثل شهرداري و فرمانداري‌ها استفاده شود تا در موارد بحراني دستگاه امدادي به آن محل برسد.

به گفته اين مقام ارشد انتظامي، به همراه داشتن تجهيزات زمستاني يا زنجير چرخ از مبداء الزامي است؛ همچنين رعايت فاصله طولي و رعايت سرعت مطمئنه نيز بايد لحاظ شود.

سردار مومني با بيان اينکه موضوع سرعت خودروها، مطلب ديگري بود که در اين جلسه مطرح شد اما تصميم‌گيري نشد، گفت: سرعت خودروهاي سنگين و سبک نبايد يکسان باشد که قرار است در کميته فرعي بررسي شود؛ اين موضوع فقط در حد يک طرح بود.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا از آغاز طرح زمستاني از 19 آذر ماه تا 25 اسفندماه خبرداد و افزود: در صورتي که شرايط جوي تغييرات اساسي داشته باشد طرح زمستاني يک هفته زودتر يعني از 12 آذر شروع مي شود.

وي تصريح کرد: براساس آمار سازمان پزشکي قانوني، در 6 ماهه نخست امسال، تلفات سوانح رانندگي 6 درصد کاهش پيدا کرده که اين امر حاکي از همراهي کليه دستگاه هاي مسئول، مشارکت مردم و نيز افزايش کنترل هوشمند جاده ها است.

مومني با اشاره به انعقاد تفاهم نامه با وزارت راه، گفت: براساس اين تفاهم نامه، 30 هزار کيلومتر از جاده‌هاي کشور بايد به سيستم هوشمند مجهز شوند؛ اين تفاهم نامه کاملاً اجرايي است و از مرداد ماه 4 هزار کيلومتر از جاده ها به اين سيستم تجهيز شده اند، اميدواريم ظرف دو سال آينده اين طرح را تکميل کنيم.

اين مقام ارشد انتظامي تصريح کرد: رانندگان قبل از سفر برون شهري بايد نسبت به فراهم کردن تجهيزات ايمني بويژه زنجير چرخ و نيز معاينه فني توجه داشته باشند در غير اين صورت پليس از تردد رانندگان خاطي جلوگيري مي کند.

وي با اشاره به تفاوت سرعت مطمئنه و سرعت مجاز، گفت: رانندگان بايد با توجه به شرايط جوي و جاده‌اي که تعيين مي‌شود در جاده‌ها تردد کنند.

مومني درباره افزايش جريمه‌ها، بيان داشت: موضوع تغييرات جريمه با امضاي 3 وزير و فرمانده ناجا در هيئت دولت در حال بررسي است.

رئيس پليس راهنمايي و رانندگي ناجا در خاتمه بيشترين علت تصادف خودروهاي حمل و نقل عمومي را عدم توجه به جلو و سرعت غير مجاز اعلام کرد.

 

پایان پیام/

نظر شما