شناسهٔ خبر: 2079908 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

سردار مؤمنی خبر داد

کاهش ۱۶ درصدی سوانح در شهریور/ عدم توجه به جلو و سرعت غیرمجاز علت تصادف خودروهای حمل و نقل عمومی

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا گفت: در زمستان گذشته شاهد افزایش تصادفات در حوزه حمل و نقل عمومی بوده‌ایم که عدم توجه به جلو و سرعت غیرمجاز علت اصلی این حوادث بوده است.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس، سردار اسکندر مؤمنی رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در کمیته هماهنگی اجرای طرح‌های ویژه ترافیکی که حول محور بررسی عملکرد شش ماهه اول سال 93 و اتخاذ تمهیدات طرح زمستانی برگزار شده بود به نحوه آرایش و چینش به کارگیری ظرفیت‌ها در طرح زمستانی، استفاده از ظرفیت محلی در جاده‌ها و تعامل با هواشناسی و سایر نهادها اشاره کرد و اظهار داشت: آمار تصادفات موتورسیکلت و عابران در کل سال حدود 45 درصد است که در زمستان آمار موتورسیکلت‌سواران کاهش یافته اما آمار عابران افزایش می‌یابد.

رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا تصریح کرد: در زمستان گذشته، تصادفات در حوزه حمل و نقل عمومی افزایش یافت که مهمترین عامل آن، عدم توجه به جلو و عدم رعایت سرعت مجاز بوده است.

وی به متغیرهای جدید و سیستم هوشمند اشاره کرد و گفت: متغیرهای جدید حدود 4 هزار کیلومتر اضافه شده‌اند که انشاءالله ظرف دو سال آینده 30 هزار کیلومتر نیز به این سیستم مجهز می‌شود که بدون تردید در کاهش تصادفات نقش مؤثری را خواهند داشت.

وی تصریح کرد: به همراه داشتن تجهیزات زمستانی و زنجیر چرخ، رعایت فاصله طولی و رعایت سرعت مطمئنه سه موردی است که هم در حوزه عملیاتی و هم اطلاع‌رسانی باید مدنظر قرار گیرد.

این مقام ارشد راهنمایی و رانندگی خاطرنشان کرد: کاهش تلفات رانندگی به 6 درصد در شش ماهه اول سال امیدوارکننده است و امیدواریم این روند کاهش را پیش‌رو داشته باشیم؛ البته بیشتر کاهش سوانح را به میزان 16 درصد در شهریورماه داشته‌ایم.

انتهای پیام/

نظر شما