شناسهٔ خبر: 2077322 - سرویس ورزشی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

در نشست خبری باشگاه ارتعاشات صنعتی

داورزنی: ارتعاشات زنگ تفریح لیگ نخواهد بود/ دشمنان نظام حالا ورزش را بهانه کردند

رئیس فدراسیون والیبال گفت: به عقیده من تیم ملی نوجوانان در رقابت‌های لیگ برتر زنگ تفریح حریفان نخواهد بود.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس، محمدرضا داورزنی در مراسم رونمایی از پیراهن تیم والیبال ارتعاشات صنعتی اظهار داشت: ابتدا باید از شرکت ارتعاشات تشکر کنم که باز هم به والیبال بازگشت. امسال تصمیم داریم مدلی را اجرا کنیم که سال‌ها به دنبال اجرای آن بودیم و هر سال بنا به دلایلی این امر محقق نمی‌شد. برای رشد رده‌های پایه می‌خواهیم به عنوان یک الگو رفتار کنیم و حمایت خوبی از نوجوانان داشته باشیم.

وی ادامه داد: حالا که والیبال ایران به سطح بالایی رسیده است و دنیا نگاه خاصی به ما دارد جمع‌بندی ما این بود که کاری کنیم که رده‌های پایه به خوبی آماده شده و بتوانند روی سکوهای جهانی قرار گیرند. همچنین باید برای رده‌های بزرگسالان پشتوانه‌سازی می‌کردیم و به همین دلیل تصمیم گرفتیم تیم نوجوانان را وارد رقابت‌های لیگ برتر باشگاه‌های کشور کنیم.

رئیس فدراسیون والیبال خاطرنشان کرد: یک مدل این بود که بازیکنان نوجوان بعد از مسابقات آسیایی به باشگاه‌های خود بروند تا شاید بتوانند در هر بازی تنها چند امتیاز وارد ترکیب اصلی تیم شوند و بعد از آن وارد ترکیب اصلی شوند تا بعد از آن اردوی تیم ملی آغاز شود. بررسی کردیم و دیدیم اگر این گونه شود بازیکنان تیم نوجوانان فرصت زیادی برای بازی نخواهند داشت. چرا که مربیان ما نگران نتیجه هستند و کمتر به بازیکنان پایه میدان می‌دهند.

وی با بیان اینکه برای سرعت بخشیدن به رشد و کسب تجربه بازیکنان نوجوانان سعی کردیم تصمیم خوبی اتخاذ کنیم، عنوان کرد: سال گذشته هم می‌خواستیم تیم نوجوانان را وارد لیگ برتر کنیم امسال با چند اسپانسر مذاکره کردیم و در نهایت قرار شد شرکت ارتعاشات صنعتی ایران به مدت 3 سال یا بیشتر حامی مالی نوجوانان باشد تا این بازیکنان با آرامش بیشتری در لیگ حضور داشته باشند و همین مسابقات لیگ یک برنامه تدارکاتی برای آماده سازی آنها باشد.

داورزنی اظهار داشت: برخی‌ها می‌گویند این تیم در تمام مسابقات بازنده می‌شود و بازیکنانش سرخورده خواهند شد اما احساس من این است که این تیم می‌تواند در میانه جدول خود را حفظ کند و زنگ تفریح حریفان نخواهد شد. فلسفه کار ما آماده سازی تیم نوجوانان برای مسابفات جهانی است و هدف‌گذاری‌مان این است که این تیم بتواند روی سکو قرار بگیرد.

وی افزود: با تصمیی که گرفتیم بازیکنان این تیم در تمام هفته‌های لیگ بازی خواهند کرد و تمام شرایط را تجربه می‌کنند و اینگونه بازیکنان زودتر آماده خواهند شد. با این کار بازیکنان تیم نوجوانان می‌توانند با بزرگسالان روبرو شوند و اعتماد به نفس پیدا کنند.

رئیس فدراسیون والیبال با اشاره به حضورش در اجلاس جهانی تصریح کرد: برخی‌ها دوست ندارند ایران دیده شود ما رسالت سنگینی داریم. بزرگ شده‌ایم و باید تاوانش را هم بدهیم. برخی اتفاقات فقط ورزشی نیست بلکه برخی‌ها موضوعات را هدایت می‌کنند. وقتی رئیس فدراسیون اتریش تلاش می‌کند که ایران را در تمام رشته‌ها از گرفتن میزبانی محروم کند یعنی حرف‌ها فقط ورزشی نیستند.

وی ادامه داد: وقتی برخی کشورها از رئیس فدراسیون جهانی می‌خواهند که علیه ایران موضع‌گیری کنند یعنی نمی‌خواهند ایران موفق شود. دشمنان نظام به شیوه‌های مختلف کار می‌کنند و حالا هم ورزش را بهانه کرده‌اند. ما تلاش می‌کنیم با تدبیر درست مانع این کار شویم.

داورزنی در مورد علت کناره‌گیری برخی تیم‌ها مانند کاله گفت: ما خیلی تلاش کردیم اما مسئولان این تیم گفتند که می‌خواهند روی پروژه عظیم خود سرمایه‌گذاری کنند و در لیگ برتر تیم‌داری نخواهند کرد. از دید ما استدلال آنها منطقی نبود. در نهایت قرار شد آنها با نام دیگری به لیگ برتر بیایند که این موضوع هم به دلیل اما و اگرهایی که داشت محقق نشد به هر حال ما از غیبت کاله ناراحت هستیم و ای کاش مسئولان این تیم تجدید نظر کرده و سال آینده به لیگ برتر بیایند.

انتهای پیام/

نظر شما