شناسهٔ خبر: 20692160 - سرویس سیاسی
نسخه قابل چاپ منبع: آناج | لینک خبر

آیت الله شبستری در مراسم جشن و سرور به مناسبت میلاد امام رضا(ع) مطرح کرد؛

نباید وقت کابینه به سخنرانی و شعار بگذرد/ نگذاریم تبریز در لهو و لعب شهر اولین ها شود

عضو شورای خبرگان رهبری با بیان اینکه نباید وقت کابینه به سخنرانی و شعار بگذرد، گفت؛ بعد از شهر قم باید شهر تبریز وضعیت معنویت خود را حفظ کند، خدای نکرده این نباشد که تبریز در لهو و لعب اولین ها بشود.

صاحب‌خبر -

به گزارش آناج، آیت الله شبستری عضو خبرنگان رهبری در مراسم جشن و سرور به مناسبت میلاد امام رضا ضمن تبریک میلاد باسعادت آقا علی بن موسی الرضا اظهار داشت؛ واژه رضا در متون اسلامی به کرات استفاده شده است.

وی با بیان اینکه علمای اخلاق و عرفان فرموده اند که رضا سه قسم است، افزود؛ رضای مضموم به معنای این است که هرکس رضای شخصی را به رضای خدا ترجیح دهد آن رضای مضموم است. قسمت دوم رضایت غیر ممکن که عبارت است از جلب رضایت تمام خلایق که اتفاقی نادر و غیرممکن است و طبیعی است که در یک جامعه برخی هستند که عناد و لجوج اند و هیچ گاه رضا نمیشوند. اما قسمت سوم رضای ممدوح است و آن شامل کسب‌ رضایت خداوند و سپس اکثریت مردم است.

خطیب سابق جمعه تبریز با اشاره به اینکه لقب امام رضا را امام صادق به ایشان داده اند، خاطرنشان کرد؛ دلیل لقب امام رضا این بود که هم رضای خدا را کسب کرده بود و هم رضای مردم را.

این مقام مسئول در خصوص ایجاد اتحاد ملی در بین جوامع اسلامی تاکید کرد: اگر در جوامع اسلامی هدف مردم جلب رضایت خدا باشد اتحاد ملی ایجاد میشود.

آیت الله شبستری با بیان اینکه وحدت رمز موفقیت و پیروزی است اذعان داشت: امام و رهبر انقلاب چه اندازه تاکید کرده اند جامعه وحدت داشته باشد و دوقطبی نشود؟ چرا برای نماز جماعت و جمعه اینقدر روایت آمده چون که مردم زانو به زانو بنشینند و اتحاد خود را حفظ کنند.

وی با اشاره به اینکه باید از رهبر انقلاب تشکر کرد که عذر بنده را قبول کردند و نعم البدلی را برای این شهر منصوب کردند، افزود: آذربایجان محل تبلور غیرت مذهب است، دشمنان سعی دارند فضای ابتذال در شهرها ایجاد شود.

نماینده سابق ولی فقیه در آذربایجان شرقی با بیان اینکه سعی کنید در برابر بی دینی ها و این ابتذالات بایستید، تصریح کرد: بعد از شهر قم باید شهر تبریز وضعیت معنویت خود را حفظ کند، خدای نکرده این نباشد که تبریز در لهو و لعب اولین ها بشود و ابتذال رایج شود و جز اولین ها شود.

نماینده مردم آذربایجان شرقی در مجلس خبرگان رهبری با تاکید بر اینکه ما مخالف اولین بودن تبریز در اقتصاد و سیاست و مذهب نیستیم، ابراز داشت: باید مواظب بود که فرهنگ غربی به کشور نفوذ نکند.

این مقام مسئول با بیان اینکه اگر به فکر نباشیم خانواده ها و کودکان در معرض نابودی هستند، خاطرنشان کرد: امیدواریم کابینه جدید در بحث فرهنگ موثر واقع شود.

وی با اشاره به بیانات مقام معظم رهبری در خصوص مسائل فرهنگی و اقتصادی، خاطرنشان کرد: رهبری فرموند که باید کابینه جدید کارآمد تر از گذشته در زمینه مسایل فرهنگی و اقتصادی عمل کنند.

آیت الله شبستری با اشاره به اینکه نباید وقت کابینه به سخنرانی و شعار بگذرد، اذعان کرد: بارها رهبر انقلاب به مسئولین تذکر داده اند که به انقلابی ها و ارزشی‌ها بها دهید، اینها هستند که در مواقع حساس به داد کشور و مردم میرسند، وگرنه آنهایی که غرب زده‌اند اگر یک هواپیمای جنگی در آسمان ببینند به خارج فرار میکنند.

وی در پایان با اشاره به روایتی از امام رضا(ع) تاکید کرد:در روایتی که منبع آن «غررالحکم_صفخه_۳۲۲» است در خصوص زوال حکومت‌ها به ۴ اصل اشاره میکنند که عبارت است از؛ اصول و ارزش ها ضایع شود، مسایل حاشیه ای الویت شود، طوری شود که مسئولیت‌ها به دست افراد نا اهل بیفتد و افرادی که کارآمدند گوشه نشین شوند.

نظر شما