شناسهٔ خبر: 2064395 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: ایلنا | لینک خبر

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس:

سیاست اقتصادی دولت، حمایت از تولید است

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: سیاست دولت یازدهم در بخش اقتصاد حمایت از تولید و شکوفایی این بخش است.

صاحب‌خبر -

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: طبق آخرین آمار میزان اشتغال در شهرک صنعتی شماره یک زنجان ازهشت هزار نفر به 9 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

به گزارش خبرنگارایلنا از زنجان, محسن علیمردانی , در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه بسیاری از پروژه های موجود در جامعه باید طی دولت گذشته به اتمام می رسید، اظهار داشت: رشد منفی اقتصاد کشور طی سال های 90 و 91 و تورم بیش از 30 درصد در کشور در این مقطع زمانی مشکلات و تبعات اقتصادی مختلفی برای جامعه به همراه داشته است.

علیمردانی با بیان اینکه بسیاری از تخلفات موجود در جامعه ناشی از موازی کاری دستگاههای نظارتی است: خاطر نشان شد: سودجویی ها و منفعت طلبی هایی که در شرکت های تعاونی مسکن اتفاق افتاد زمینه ساز کاهش و در برخی موارد سلب اعتماد مردم را در جامعه موجب شده است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی د رادامه با اشاره به تخلفات انجام گرفته در تعاونی های پروژه های مسکن مهر , گفت: اعتماد مردم بزرگترین سرمایه نظام اسلامی است که در برخی موارد با فعالیت های نامناسب این شرکت ها شاهد آسیب اعتماد مردمی در جامعه شده است.

علیمردانی از بیکاری و به تناوب آن اشتغالزایی به عنوان بزرگترین دغدغه مسوولان کشوری و استانی نام برد و یادآورشد: طبق آخرین آمار میزان اشتغال در شهرک صنعتی شماره یک زنجان ازهشت هزار نفر به 9 هزار نفر افزایش پیدا کرده است.

وی در بخشی از سخنان خود, تصریح کرد: بدون اجرای پروژه های بزرگ اعم از خودروسازی، پتروشیمی یا طرح های گردشگری مشکل اشتغال استان زنجان رفع نخواهد شد.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی گفت: مقوله بیکاری در بین فارغ التحصیلان دانشگاهی شرایط بحرانی عنوان کرد وگفت:در این زمینه باید به صورت اورژانسی اقدامات جدی صورت گیرد.

علیمردانی با اشاره به اینکه استان زنجان در حال حاضر در مسیر توسعه ای مناسب قرار دارد, افزود:رفع مشکلات مالی شرکت های کوچک و استفاده ازظرفیت های تولیدی شرکت های تولیدی راکد می تواند تاثیر بسزایی در تولید و اشتغال استان زنجان فراهم می کند.

وی اظهار کرد: میزان اشتغال در بخش خدمات استان زنجان 36 درصد است که در مقایسه با میانگین 48 درصدی کشور 12 درصد پایین تر است.

نماینده مردم زنجان و طارم در مجلس شورای اسلامی وضعیت توسعه استان زنجان را مناسب ارزیابی کرد و گفت: اتحاد و همدلی موجود میان مسوولین استان زمینه ساز پیشرفت است.

وی در ادامه هرگونه استخدام در دستگاههای اجرایی را بدون برگزاری آزمون ممنوع عنوان کرد و متذکر شد: معادن قوی و غنی استان زنجان نباید به افراد خاص داده شود.

علیمردانی وجود مدیریت و مناقصه و سهیم بودن دولت در زمینه معادن بزرگ و غنی استان را موجب اقدامات مطلوب در زمینه های ورزشی و غیره عنوان کرد و گفت: با توجه به ظرفیتهای مناسب ورزشکاران استان زنجان اسپانسری و حمایت صاحبان صنایع استان در بخش ورزش جوانان استان می تواند دارای نقش اساسی باشد.

علیمردانی همچنین در زمینه فرآوری محصولات کشاورزی استان زنجان خاطر نشان شد: شاهد سرمایه گذاری 10میلیاردی در فرآوری محصول زیتون استان زنجان هستیم.

نظر شما