شناسهٔ خبر: 2062068 - سرویس استانی
نسخه قابل چاپ منبع: فارس | لینک خبر

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس:

توسعه فرودگاه کشاورزی سیلاخور دورود یاری بخش ناوگان هوایی لرستان

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی گفت: توسعه فرودگاه کشاورزی سیلاخور دورود می‌تواند یاری بخش ناوگان هوایی لرستان باشد.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرگزاری فارس از دورود، عباس قائدرحمت امشب در نشست بررسی مشکلات شهرستان دورود که با حضور استاندار لرستان در سالن اجتماعات فرمانداری دورود برگزار شد، با اشاره به فرودگاه کشاورزی شهرستان دورود اظهار داشت: استان لرستان به یک فرودگاه جایگزین نیاز دارد که در زمان مواجه با مشکل در نشستن هواپیماها بتوانند در یک فرودگاه اضطراری و جایگزین فرود بیاید، تا کاهش هزینه‌ها و مشکلات را به دنبال داشته باشد.

نماینده مردم شهرستان‌های دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی ادامه داد: این فرودگاه می‌تواند در زمان حوادث غیرمترقبه و پدافند غیرعامل به مجموعه استان و همچنین استان‌های همجوار کمک کند.

وی با اشاره به بازدید استاندار لرستان از فرودگاه کشاورزی سیلاخور اظهار داشت: امیدوارم همه کمک کنند، تا بتوانیم از تمام ظرفیت‌ها به منظور بهره‌برداری و توسعه این فرودگاه بهره ببرند.

قائدرحمت یکی دیگر از مشکلات شهرستان دورود در بخش عمرانی را فقدان جاده کمربندی دانست و گفت: متاسفانه به دلیل نبود این کمربندی مردم تلفات زیادی می‌دهند و مشکلات جدی داریم، امیدواریم ایمن‌سازی راه و همچنین تکمیل چهار زیرگذر مسیرهای محورهای منتهی به شهرستان دورود در دستور کار قرار گیرد و با سرعت بیشتری پیگیری شود.

وی با اشاره به روند پروژه کمربندی دورود گفت: در بحث کمربندی قرار شد، اعتبارات تملک اراضی این پروژه در استان تامین شود و به همین منظور 5 میلیارد تومان از محل ماده 180 به آن اختصاص پیدا کرد، باتوجه به ابلاغ بودجه باید کار در اسرع وقت آغاز شود.

وی افزود: همچنین مقرر شده است، تا ساخت این پروژه توسط وزارت راه و شهرسازی انجام شود و به همین منظور کار مناقصه در حال انجام است و به زودی پیمانکار تعیین می‌شود و به محض انجام کار تملک عملیات اجرایی پروژه توسط وزرات راه و شهرسازی آغاز می‌شود.

نماینده مردم دورود و ازنا در مجلس شورای اسلامی با اشاره به لزوم راه‌اندازی شهرک صنعتی شماره دو شهرستان دورود گفت: زمین این شهرک تامین شده است و نیازمند تامین زیرساخت‌های هستیم که در این خصوص هم دستور صریح وزیر صنعت معدن و تجارت را گرفته‌ایم، تا پایان سال کار زیرساخت‌ها انجام شود و امیدواریم بتوانیم طی هفته آینده کلنگ‌زنی شود.

دبیر مجمع نمایندگان استان لرستان با اشاره به حق آبه زیست محیطی و کشاورزی سد مروک دورود از سد کمال صالح اراک تصریح کرد: در این خصوص با مهندس چیت‌چیان وزیر نیرو صحبت کرده‌ام و به وی گفته‌ام، اگر این حق‌آبه رها نشود، مجبور هستم، با وجود شکایت محیط زیست از شما من هم در کمیسیون اصل 90 از شما شکایت کنم که وی اعلام کرد باید با هم این مشکل را حل کنیم، امیدواریم در جلسه بعدی وضعیت 35 میلیون متر مکعب حق آبه سد مروک دورود تعیین تکلیف شود.

انتهای پیام/2304/ع30/ژ1001

نظر شما