شناسهٔ خبر: 20609243 - سرویس اجتماعی
نسخه قابل چاپ منبع: شبستان | لینک خبر

سرور تلگرام به ایران منتقل شد

خبرگزاری شبستان: وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات با بیان اینکه مذاکرات ما با تلگرام نتیجه داد گفت: تلگرام سرور خود را به ایران آورده و روی آن CDN نصب کردند.

صاحب‌خبر -

به گزارش خبرنگار علمی خبرگزاری شبستان، محمود واعظی، وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات در مراسم افتتاح پارک علم و فناوری ارتباطات و فناوری اطلاعات درباره آخرین وضعیت مناقصه انتخاب اپراتور بخش خصوصی پست گفت: پاکت اولیه مناقصه و دوم این مناقصه باز شده است و در نهایت یک برنده داشتیم که تا پایان هفته نهایی و معرفی می شود.

 

وی بیان کرد: مذاکراتی را با بانک مرکزی در خصوص اجرای پروژه پرداخت از طریق موبایل داشتیم که نگرانی های امنیتی در مورد اجرای پروژه فضا وجود داشت و امروز با توجه به اجرای دولت الکترونیک نیازمند راه اندازی این روش هستیم.

 

وی ادامه داد: تا پایان دولت دوازدهم فاز اول دولت الکترونیک انجام می گیرد. در حال حاضر بیش از 200 خدمت از طریق دستگاه های اجرایی به صورت  الکترونیک به مردم خدمات ارایه می د هد.

 

واعظی خاطر نشان کرد: با بانک مرکز ی جلسه ای داشتیم که قرار شد برخی از سیستم های موبایل پیمنت که نهایی شده اجرا کنیم.

 

وی یاد آور شد: تا پایان شهریور سیستم های ا ین پروژه نهایی می شود و موبایل بانکینگ در کشور اجرا خواهد شد.

 

واعظی  درباره نصب شبکه های تحویل محتوا از سوی تلگرام در ایران نیز تصریح کرد: زمانی که سرور وجود نداشته باشد CDN روی آن نصب نمی شود، اما کار بزرگی انجام شده به نحوی که برای کانال های پرظرفیت و کانال هایی که مراجعه زیادی دارند تلگرام سرور خود را به ایران آورده و روی آن CDN نصب کردند.

 

به گفته وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات، نتیجه توافقات ما و تلگرام نصب CDN از سوی تلگرام در ایران شده است.

 

 

نظر شما