شناسهٔ خبر: 20580912 - سرویس بین‌الملل
نسخه قابل چاپ منبع: صدا و سیما | لینک خبر

کره شمالی موشک جدیدی را آزمایش کرد

وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد موشک جدیدی که کره شمالی آزمایش کرد از منطقه « موپیونگ نی یک » شلیک شد و پس از طی مسافتی حدود 1000 کیلومتر در دریای ژاپن فرود آمد.

صاحب‌خبر -
کره شمالی موشک جدیدی را آزمایش کرد
به گزارش سرویس بین الملل خبرگزاری صدا و سیما؛ به نقل از خبرگزاری رویترز، وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد موشک جدیدی که کره شمالی آزمایش کرد از منطقه «موپیونگ نی یک» شلیک شد و پس از طی مسافتی حدود ۱۰۰۰ کیلومتر در دریای ژاپن فرود آمد.
شینزو آبه نخست وزیر ژاپن روز جمعه پس از آزمایش موشکی کره شمالی، مقامات این کشور را در نشستی فوق العاده گردهم آورد تا در این خصوص گفتگوهایی را انجام دهند.
ارتش کره جنوبی نیز اعلام کرد کره شمالی روز جمعه ظاهرا موشکی بالستیک را از استان «جانگانگ» در شمال کره شمالی شلیک کرد که در دریا نزدیک سواحل شرقی این کشور فرود آمده است.
در همین حال خبرگزاری رسمی کره جنوبی به نقل از رئیس ستاد مشترک ارتش این کشور اعلام کرد این آزمایش موشکی ساعت ۲۳ و ۴۱ دقیقه به وقت محلی (۱۴ و ۴۱ دقیقه به وقت گرینویچ) انجام شد.
سخنگوی کابینه ژاپن شنبه اعلام کرد موشکی که کره شمالی شلیک کرد حدود ۴۵ دقیقه به حرکت ادامه داد و ظاهرا در آبهای منطقه اقتصادی انحصاری ژاپن به دریا افتاد، اما هنوز گزارشی درمورد خسارات احتمالی آن منتشر نشده است.
یوشیهیده سوگا افزود این آزمایش موشکی غیر قابل قبول و نقض آشکار قطعنامه‌های شورای امنیت سازمان ملل متحد است.
وی تصریح کرد ژاپن اعتراض خود را به این اقدام کره شمالی به شدیدترین وجه ممکن اعلام کرده است.
شینزو آبه نخست وزیر ژاپن گفت: آزمایش موشکی کره شمالی کاملا نشان می‌دهد تهدید علیه کشور ما جدی و واقعی است؛ آمریکا، کره جنوبی، چین و روسیه باید فشار بر کره شمالی را در واکنش به آزمایش‌های موشکی این کشور افزایش دهد.
وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) اعلام کرد موشک جدیدی که کره شمالی آزمایش کرد از منطقه «موپیونگ نی یک» شلیک شد و پس از طی مسافتی حدود ۱۰۰۰ کیلومتر در دریای ژاپن فرود آمد.
در همین حال خبرگزاری رسمی کره شمالی اعلام کرد این موشک بالستیک قاره پیما کره شمالی ۴۷ دقیقه و ۱۲ ثانیه به مسافت خود ادامه داد و به ارتفاع پروازی حداکثری سه هزار و ۷۲۴ کیلومتر و ۹۰۰ متر رسید. 
این خبرگزاری همچنین اعلام کرد این موشک مسافتی ۹۹۸ کیلومتری را طی کرد و کلاهک آن قادر است به طور همزمان چند هدف را مورد اصابت قرار دهد.

نظر شما